احمد حسین زادگان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ساری گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و نا مناسب بودن برخی از محور های اصلی استان ، شاهد کاهش 12 درصدی مجروحان نیز بودیم.
وی همچنین علت این موضوع را بالا رفتن سطح آگاهی مردم ، حضور بی وقفه رسانه ها برای آگاه سازی، تلاش مسئولان استانی در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم و مدیریت جاده ها عنوان کرد.
استاندار مازندران در بخش دیگری با بیان اینکه گردشگری انبوه در استان جاری است، افزود: بهره برداری از این ظرفیت، دارای اهمیت است و باید ببینیم چه جذابیت و خدماتی به گردشگران ارائه دهیم که مازندران در طول سال مقصد گردشگران باشد.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه تمرکز ما بر بومگردی است و 135 روستا در فاز نخست تسهیلات دریافت می کنند، ادامه داد: این موج در استان راه افتاده و در حال فرهنگ سازی هستیم.
وی با بیان اینکه 131 نقطه در مازندران شناسایی شده و قابلیت دارد اسکله احداث شود، اظهار کرد: در کنار اسکله می توان سایر خدمات گردشگری دریایی را به خدمت گرفت و در اختیار گردشگران قرار داد و مسیر گردشگری پایدار هموار شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه بروکراسی زائد باید در گردشگری حذف شود، افزود: مازندران استان هزار دریاچه است و ظرفیت سرمایه گذاری برای بخش گردشگری دارد.
وی با بیان اینکه در فاز نخست ساماندهی یکصد آببندان در برنامه است، گفت: این آببندان ها پس از ساماندهی می تواند در اختیار روستائیان قرار گیرد و به اقتصاد روستا کمک کند.
حسین زادگان با اشاره به اینکه 10 درصد آب های سطحی جمع آوری می شود، ادامه داد: دولت منابع خوبی به آببندان ها اختصاص داده و با لایروبی آببندان ها می توانیم ظرفیت را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه درباره سیل، مردم هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم رودخانه، باعث خسارت جانی و مالی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه محورهای شریانی اولویت ما در پاکسازی سیل بود، گفت: تا راه های اصلی باز نشود راه فرعی کاربرد ندارد.
وی با بیان اینکه همزمان تمام محورهای روستایی بسته شد و این مساله بی سابقه بود، تصریح کرد: مردم پای کار آمدند و نقش مهمی در امدادرسانی داشتند.
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.