احمد حسین زادگان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اظهار کرد: پنج میلیارد تومانی که به گلستان اختصاص دادند به مازندران نیز اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد، افزود: بازدید مدیران در صورتی که جبران خسارت نشود فایده ای ندارد.
استاندار مازندران با بیان اینکه در ساعت های اولیه، درخواست تنخواه کردیم، گفت: با وزیر کشور روزانه چند بار تماس داریم و گزارش های سیل ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه سیل اخیر وسعت بی سابقه ای داشت افزود: در این حادثه که بار روانی بسیاری را به مردم تحمیل کرد، همه مسئولان از جمله شخص استاندار به مردم پاسخگو بوده و هستند.
حسین زادگان با بیان اینکه بنیاد مسکن در سیل اخیر اقدامات گسترده ای داشته و همه دستگاه ها پای کار هستند، افزود: بپذیریم وقتی 12 شهرستان در سطح وسیع دچار سیل می شود حجم کار افزایش می یابد و کاستی هایی وجود دارد.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه با حجم ورود مسافران و سیلاب مواجه بودیم، گفت: حجم کار زیاد بود و ما ورود خوبی داشتیم.
این مسئول با بیان اینکه به دنبال این هستیم مبلغ 2 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و 2 میلیون تومان تعمیرات مسکن بلاعوض به روستائیان اختصاص یابد، افزود: 35 میلیون تومان تسهیلات کم بهره روستایی، 50 میلیون تومان تسهیلات شهری و 12 میلیون تومان بلاعوض، اگر بتوانیم مبالغ بلاعوض را افزایش می دهیم.
وی با اشاره به اینکه روستائیان به کمک همدیگر آمدند، ادامه داد: دولت نمی تواند همه خسارت ها را بپردازد، در هر شهرستان پیش بینی می کنیم خسارت های زیادی وارد شده و آمار نهایی به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه درباره سیل، مردم هم باید نکات ایمنی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم روزدخانه، باعث خسارت جانی و مالی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه محورهای شریانی اولویت ما در پاکسازی سیل بود، گفت: تا راه های اصلی باز نشود راه فرعی کاربرد ندارد.
وی با بیان اینکه همزمان تمام محورهای روستایی بسته شد و این مساله بی سابقه بود، تصریح کرد: مردم پای کار آمدند و نقش مهمی در امدادرسانی داشتند.
استاندار مازندران همچنین اعلام کرد که در روزهای آتی شرایط زندگی در مناطق سیل زده به روال عادی باز می گردد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.