به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد نبیونی روز چهارشنبه در سومین همایش ملی زیست شناسی دانشگاه پیام نور در ساری افزود: انجمن زیست شناسی 6 هزار عضو فعال در کشور دارد.
وی با بیان این که مجمع عمومی انجمن زیست شناسی در فروردین ماه سال آینده تشکیل می شود، گفت: کنگره های ملی و بین المللی دوسالانه را انجمن زیست شناسی در برنامه کاری دارد و بیستمین کنگره در مراغه برگزار شد و کنگره بیست و یکم سال آینده در کاشان برگزار می شود.
وی افزود: بر اساس سند راهبردی که جمع بندی کردیم به این نتیجه رسیدیم در مراکز استان ها حضور یافته و با پژوهشگران بحث و بررسی کنیم.
نبیونی از مشهد ، اهواز ، ارومیه ، تبریز و اصفهان به عنوان شهرهای فعال در زمینه علوم زیستی نام برد و گفت: در نشست با پژوهشگران به این نتیجه رسیدیم وقتی سند ملی برای علوم زیستی کشور نداریم ، معلوم نیست چه اتفاقی در این حوزه رخ می دهد.
رییس هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران با بیان این که هزینه جمع آوری و دفع هر کیلو زباله 240 تومان است، یادآور شد: هزینه این کار در کرج برابر با اعتبار سالانه 2 دانشگاه بزرگ است آن وقت در برگزاری همایش زیست شناسی باید دنبال منابع مالی باشیم.
نبیونی با اشاره به اینکه مسائل اینچنینی باید در همایش زیست شناسی مطرح و زمینه رفع مشکلات فراهم شود، اظهار داشت : برای بودجه های پژوهشی با مشکل مواجه هستیم.
وی افزود : اگر مدیریت شهری، بخشی از هزینه ها را در زمینه پژوهشی مطالعات زیستی لحاظ کند بسیاری از مشکلات جمع آوری زباله و دفن آن، رفع می شود.
رییس هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران گفت: رفع این مشکلات باید به دست ما اتفاق بیفتد و اگر قرار بود مدیریت شهری در این زمینه کاری کند تاکنون این اتفاق افتاده بود و شاهد بحران زباله در برخی شهرها نبودیم.
وی افزود: با خالی بودن صندلی رشته های علوم زیستی در دانشگاه ها مواجه هستیم.
سومین همایش ملی زیست شناسی دانشگاه پیام نور امروز چهارشنبه در ساری شروع به کار کرد و 2 روز ادامه دارد.
بر اساس اعلام مسئولان برگزاری ، 200 پژوهشگر حوزه علوم زیستی 240 عنوان مقاله برای همایش ارسال کرده اند.
9927//1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.