مهدی یعقوبی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: به همین مناسبت از هشتم تا پانزدهم اسفند ماه جاری 38 غرفه توزیع نهال در محلات مختلف شهر مشهد دایر می شود.
وی افزود: تاکنون 200 هزار اصله نهال شامل 110 هزار اصله نهال مثمر و 90 هزار اصله نهال غیر مثمر آماده شده و چنانچه متقاضی وجود داشته باشد توزیع 35 هزار اصله نهال دیگر نیز در نظر گرفته شده است.
وی میزان توزیع نهال در شهر مشهد طی سال گذشته را 180 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر عنوان کرد و اظهار داشت: برای آن دسته از شهروندانی که از آب غیر آلوده به مواد شیمیایی برای آبیاری درختان جلو منزل خود استفاده کنند مشوق های زیست محیطی در نظر گرفته شده است.
یعقوبی گفت: در این راستا به ازای هر درخت سالانه بهای حدود سه متر مکعب آب برای آنان تخفیف داده می شود.
وی افزود: از ابتدای امسال چهار هزار و 300 اصله نهال رایگان به درخواست شهروندان جلو منازل آنها کاشته شده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته در 13 هکتار از عرصه های شهر مشهد درختکاری شد و امسال نیز 9 هکتار در سطح مناطق و 6 هکتار در سطح سازمانها و بوستانها درختکاری شده است.
یعقوبی گفت: چنانچه شهروندان متقاضی خرید درختان مثمر و غیر مثمر باشند در غرفه های توزیع نهال، حواله های فروش نهال و خاک برگ با 30 درصد تخفیف به آنان عرضه می شود.
وی افزود: در هفته درختکاری در محلهای پذیرش در قبال تحویل مواد بازیافتی و زباله خشک نیز نهال رایگان تحویل می شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه های هفته درختکاری در مشهد 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در 176 هکتار کمر بند سبز شهر مشهد درختان بومی و سازگار با محیط کاشته شده است.
مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در این نشست مطبوعاتی گفت: شهروندان برای دریافت نهال در هفته درختکاری می توانند علاوه بر مراجعه حضوری با مراجعه به وبگاه شهرداری ثبت نام نموده و با ارائه شماره ملی نهال را از جایگاههای تعیین شده دریافت کنند.
احمد رضا سلامی افزود: امسال انواع نهال های مثمر شامل سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو، هلو، زرد آلو، بادام، شلیل و آلوچه و درختان غیر مثمر شامل چنار، زیتون تلخ و اقاقیا به صورت رایگان بین متقاضیان در محلات مختلف مشهد توزیع می شود.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.