به گزارش ایرنا، علی امیری راد روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان افزود: محل فعلی زباله گاه نامناسب بوده و دفع غیر بهداشتی زباله موجب بروز مشکلاتی شده است.
وی سرعت بخشی در مطالعه، بررسی زیست محیطی، برآورد، تامین منابع مالی و رفع معارض برای تعیین مکان جدید دفع بهداشتی زباله در این شهرستان را خواستار شد.
فرماندار خداآفرین با گلایه از وضعیت پسماند در این شهرستان، رفع این مشکل را نیازمند تلاش و پیگیری اعضای کارگروه برای تعیین محل جدید و مناسب زباله گاه اعلام کرد.
امیری راد ادامه داد: به منظور جلوگیری از رهاسازی زباله در محیط تا اطلاع ثانوی و تعیین محل جدید از زباله گاه فعلی به صورت بهداشتی برای دفع زباله استفاده شود.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات قبلی این کارگروه، پیگیری مصوبات با همکاری و تعامل دستگاه ها و دبیر کارگروه را خواستار شد.
فرماندار خداآفرین با اشاره به حضور مسافران نوروزی و گردشگران در این شهرستان گفت: دهیاران باید در دفع بهداشتی و جمع آوری زباله ها و پلاستیک در روستاهای مسیر جاده ها و مناطق گردشگری اقدام کنند.
امیری راد افزود: مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان نیز باید نسبت به بی خطرسازی زباله های عفونی، نگهداری در محل مناسب و دفع بهداشتی آن در سریعترین زمان اقدام کنند.
شهرستان خداآفرین با یک هزار و 525 کیلومتر مربع مساحت در نوارمرزی رود ارس واقع است.
٧46٨/8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.