معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه تداوم باران تا صبح فردا در استان ادامه دارد،گفت: فردا به تدریج از میزان بارشها کاسته و این سامانه بارشی بعدازظهر از استان خارج می شود.

احمد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه آسمان استان تا صبح فردا بارانی است گفت : فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد و کاهش  نسبتا شدید دما و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارتفاعات مازندران امروز برفی و مه آلود است افزود : این وضع جوی تا صبح فردا در استان ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: تا صبح امروز بیشترین میزان بارش باران در گلوگاه بابل و هلوم سر آمل به ترتیب 36 و 41 میلی متر ثبت شد.

 وی افزود : فردا به تدریج از میزان بارشها کاسته و این سامانه بارشی بعدازظهر از استان خارج می شود.

اسدی گفت: آسمان برای روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اخطاریه هواشناسی دریایی مازندران افزود:با نفوذ یک سامانه سرد و بارشی، شاهد شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نسبتاً شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود، که در نتیجه آن دریا به تدریج مواج خواهد شد، که این وضعیت تا بعدازظهر پنج‎شنبه ادامه خواهد داشت.

اسدی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل و دور از ساحل 15 متر بر ثانیه54 کیلومتر بر ساعت پیش‎بینی می‎شود.

وی افزود:همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک سواحل و دور از ساحل استان از 3.0 تا 3.5 متر برآورد می‌شود.

اسدی ادامه داد: بنابراین توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده، کلیه فعالان دریایی اعم از دریانوردان، صیادان و نیروی دریایی و ... از فعالیت در دریا خوداری نمایند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: در صورت تغییرنقشه ها ، تغییرات پیش بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.