معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه‌ی بارشی فعال از روز پنج شنبه به استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز دوشنبه هفته‌ی آینده، هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، نفوذ سامانه‌ی بارشی از اواخر روز پنج شنبه تا دوشنبه، موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف، مه و کاهش نسبی دما می‌شود. 
وی افزود: شدت فعالیت این سامانه روز شنبه در نیمه جنوبی استان بیشتر است، با توجه به بارش برف برف، کاهش دما و وزش باد در جاده‌ها به ویژه گردنه‌های کوهستانی، احتمال کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.  
اشجعی بیان کرد: توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
وی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، گفت: طی 24 ساعت گذشته شهرستان جلفا با 12 درجه بالای صفر و شهرستان‌های سراب و بستان آباد هشت درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرستان‌ها بودند. 
وی با بیان این‌که دمای فعلی تبریز چهار درجه بالای صفر بوده و نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است، افزود: دمای تبریز در گرم‌ترین زمان هفت درجه بالای صفر و در سردترین زمان دو درجه زیر صفر بوده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.