به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی این ناپایداری موقت که با باد نسبتا شدید و کاهش دما همراهی می شود، عصر روز چهارشنبه اول اسفندماه از مازندران خارج می شود و دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت.
در حالی هواشناسی مازندران هوای 24 ساعت آینده استان را با بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات پیش بینی کرد که مازنی ها امروز دوشنبه 29 بهمن ماه شاهد هوای صاف و افزایش نسبی دما هستند.
هم اکنون شهر ساری با 19 درجه سانتیگراد گرمترین و بلده با 5 درجه سانتیگراد سردترین منطقه مازندران است.
براساس گزارش شرکت آب منطقه ای مازندران بارش باران در این خطه شمال کشور در سال آبی جاری ذخیره آبی سدهای این خطه شمال کشور را 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد.
*** ممنوع شدن صیادی در خزر تا پایان هفته جاری
هواشناسی دریایی مازندران با پیش بینی نفوذ سامانه سرد و شمالی شدن جریان هوا ( از فردا 30 بهمن در استان ) و مواجی شدن دریا، هرگونه دریانوردی و صیادی در خزر را تا پایان هفته جاری ممنوع کرد.
براساس پیش بینی هواشناسی دریایی سرعت وزش باد ساحلی و فرا ساحلی در این مدت در سواحل خزر استان به 54 کیلومتر بر ساعت و امواج دریا نیز به 3 تا 3.5 متر می رسد.
چهار هزار و 200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی پره کار صید را در دریای خزر انجام می دهند.
صید و ماهیگیری در سواحل دریای خزر به روش 'پره ' است به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول یک هزار و 200 متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( 14 متری عمق دریا ) ریخته و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور، به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.
گونه های کفال، ماهی سفید و کپور عمده ترین ماهیان استخوانی دریای خزر هستند که توسط ماهیگران صید و در بازار عرضه می شود.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.