مدیر عامل بنادر و دریا نوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نیمه دوم سال اینده شاهد بهره برداری از پروژه بزرگ رو رو ریلی در بندر امیرآباد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد، سه شنبه در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی از 4 طرح اقتصادی و تولیدی در بندر امیرآباد بهشهر در جمع خبرنگاران افزود: بندرامیرآباد با دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل ها فراوان به حمل و نقل جاده ای و ریلی متصل است و می تواند زمینه ساز توسعه فراوان در منطقه و کشور باشد.

وی با اعلام اینکه اتصال کشتی ها به ریل راه اهن و تخلیه کالا از طریق واگن کشتی ها به قطار و حمل از طریق راه اهن نیازی بود که احساس می شد و راه اندازی و افتتاح رو رو ریلی اثر بسیار مهمی در این بخش دارد.

مدیر عامل بنادر و دریا نوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اسکله هایی از گذشته نیازمند  در بندر داشتیم که برای اجرای رورو ریلی نیازمند اصلاحات و تغییر طراحی است و اوایل سال آینده با تکمیل مطالعه و فرآیند مناقصه، طراحی اسکله شروع می شود.

راستاد، مدت زمان لازم برای طراحی و ساخت این اسکله رورو ریلی را 9 ماه اعلام کرد و گفت: در این مدت اسکله بازسازی و تکمیل و راه اندازی می شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی بندر امیراباد در دهه فجر امسال اظهار کرد: امروز 4 پروژه با اعتبار 140 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال برای 120 نفر در این بندر افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

راستاد، رویکرد بندر امیرآباد را در کنار حمل و نقل دریایی و لجستیکی، افزایش پس کرانه ها و ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی دانست که در حال تبدیل شدن به بندر نسل سوم است.

وی گفت: اکنون بندر امیرآباد، تنها مکانی بریا حمل و نقل کالا نیست؛ بلکه همزمان ارزش افزوده داشته و با راه اندازی صنایع تولیدی و دارا بودن پس کرانه هایی بالغ بر یکهزار هکتار، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری ها در این بندر وجود دارد.

گفتنی است: افتتاح مخازن نگهداری فرآورده های نفتی و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سیلوی غلات با 8 کندو، واحد بلدینگ مواد نفتی و مخازن روغن خوراکی از جمله 4 طرح تولیدی افتتاح و کلنگ زنی شده در بندر امیرآباد بود که با اعتبار 140 میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 120 نفر اجرایی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.