به گزارش خبرنگار ایرنا، بابل با حدود 520 هزار نفر جمعیت، پر جمعیت ترین شهرستان مازندران است و بیش از 80 هزار دانش آموز دارد که بیشترین تعداد در میان تمامی ادارات و مناطق آموزش و پرورش محسوب می شود.
دهم آذر ماه امسال بود که با کناره گیری ' حسن علی نژاد معلم '، از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بابل، ' اسفندیار نظری ' با حفظ سمت معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان سرپرست در ساختمان اداره بابل مسقر شد.
سرپرستی نظری بلافاصله با انتقاد رسانه ای و فضای مجازی مواجه شد؛ با این نگاه که چرا آموزش و پرورش پرجمعیت ترین شهرستان استان باید بدون مدیر و با سرپرست اداره شود، آن هم سرپرستی که تمام وقت نیست و مشغله اصلیش در اداره کل مانع انجام وظیفه حتی به صورت پاره وقت می شود.
این انتقادات در رسانه ها و فضای مجازی تا آنجا ادامه داشت که دیروز یکشنبه هفتم بهمن سکان آموزش و پرورش بابل به دست ' محسن جوادی بورا ' سپرده شد و بلافاصله هم مراسم معارفه اش برگزار گردید، اما این بار غیبت مدیران شهرستانی و حتی رسانه ها در این مراسم حاکی از شروع دوباره حاشیه برای آموزش و پرورش شهرستان بابل بود، حاشیه ای که در کمتر از 24 ساعت با شایعه عزل مدیر جدید در فضای رسانه ای خودنمایی کرد.
بابلی ها صبح امروز دوشنبه روزشان را با دست به دست شدن این خبر در فضای مجازی و رسانه ای آغاز کردند که ' حکم مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در باره مدیر جدید آموزش و پرورش بابل لغو و جوادی بورا از سمتش عزل شد.
نکته جالب این که روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران هم چند ساعت پس از این شایعه در فضای مجازی و فضای واقعی تبادل اطلاعات میان مردم اقدام به حذف خبر برگزاری معارفه مدیر آموزش و پرورش بابل از سایت این اداره کل کرد و به این ترتیب شایعه صبحگاهی بابلی ها را به واقعیت رساند.
البته در فضای مجازی و رسانه ای گمانه زنی بر این بود که برخی از مسئولان شهری و صاحب نفوذ در شهرستان به وزارت آموزش و پرورش مراجعه و از انتخاب مدیر جدید بدون هماهنگی انتقاد کردند، بدون این که نامی از این مسئولان و افراد صاحب نفوذ بیاورند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خبر لغو حکم مدیر جدید را تکذیب کرد.
اسفندیار نظری در پاسخ به این پرسش که پس چرا در فضای مجازی و رسانه ای چنین مطلبی دست به دست می شود، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و در کمترین زمان اطلاع رسانی می شود.
وی در مقابل اصرار خبرنگار ما برای توضیح بیشتر، تاکید کرد: فعلا نمی توانم به طور قطع در این باره اظهار نظر کنم.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت: نمی توان صحت این خبر تا تایید و یا تکذیب کرد، اما تا این لحظه آقای جوادی به عنوان مدیر شهرستان بابل ابلاغ دریافت کرده و حکمش نیز رسمی است.
علیرضا طالبی در باره علت حذف خبر معارفه مدیر جدید از روی سایت آموزش و پرورش هم توضیح داد: به دلیل شایعات موجود و همچنین با توجه به مراجعه بعضی از افراد به وزارتخانه و سردرگمی در اخبار، آموزش و پرورش اقدام به برداشتن خبر تا تعیین تکلیف نهایی و دقیق کرده است.
وی همچنین عمل روابط عمومی در حذف خبر معارفه را ' شتاب زده ' توصیف کرد و گفت: تا به این لحظه از سوی مدیرکل و وزارتخانه هیچ دستوری برای لغو و یا ادامه کار آقای جوادی به عنوان مدیر شهرستان بابل ابلاغ نشده است.
استان مازندران دارای 540 هزار دانش اموز است که در 22 شهرستان و 58 شهر در حال تحصیل هستند.
3335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.