به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، غلامرضا یاوند عباسی روز شنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران مازندران در ساری افزود:
برای بازنگری درست این قوانین و مقررات لازم است دستگاه های مرتبط از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور داشته باشند.
وی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را خوب توصیف کرد و گفت: ابلاغ این قانون یکی از اقدامات بسیار خوب مجلس و دولت یازدهم بود و سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان نیز یگی دیگر از اقدامات مطلوب صورت گرفته بوده است.
یاوند عباسی تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی دیگر از ریل گذاری های دولت تدبیر و امید برای خدمت رسانی بهینه به این قشر دانست و افزود: بر اساس ماده 14 قوانین و مقررات ایثارگران ، تمامی دستگاههای اجرایی مکلف هستند فرد یا واحدی را زیر نظر بالاترین مقام اجرایی دستگاه مسئول امور رسیدگی به امور ایثارگران تعیین کنند.
وی توضیح داد: این مشاوران موظف هستند به ایثارگران شاغل در بنیاد شهید، ایثارگران مراجعه کننده و ایثارگران جامعه پاسخ بدهند و رسیدگی به امور این سه گروه را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.
یاوند عباسی گفت: حوزه توجه به ایثارگران در سه بخش مورد اهمیت است که بخش اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دوم مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و بخش سوم اعمال قوانین و مقررات جامعه ایثارگری است.
وی با بیان این که از ظرفیت های قانونی برای خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران استفاده مطلوب شود، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه؛ قوانین خوبی برای حوزه های مختلف اشتغال، درمان و ... ایثارگران گذرانده شده است.
مشاور وزیر کشور مناسب سازی ادارات را وظیفه ای مهم برشمرد و اظهار داشت: مازندران را به استان بدون مانع برای جانبازان و معلولان تبدیل کنید.
1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.