مدیر کنیته انداد نکا از رشد 73 درصدی ایجاد طرح های اشتغال تولیدی در 9 ماهه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نکا،حسین بریمانی ورندی، رئیس کمیته امداد نکا گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: درجهت تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان امداد این نهاد در سال 97 بخش قابل توجهی از طرح های ایجاد شده اشتغال را به طرح های اشتغالزایی تولیدی اختصاص داده است.

وی گفت: در 9 ماهه سال 96 از 153 طرح اشتغال ایجاد شده 68 طرح تولیدی بوده است؛ یعنی معادل 44 درصد از طرح های ایجاد شده ؛ ولی در 9 ماهه سال 97 از 215 طرح ایجاد شده 118 طرح تولیدی بوده است که معادل 54 درصد از طرح های اشتغال ایجاد شده می باشد و این فرآیند در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تولید و اشتغال بوده است.

این مسوول در ادامه اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد رشد داشته است

بریمانی ورندی افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 700 میلیون تومان در زمینه های گوسفندداری، پرورش گاو ، تولید درب و پنجره ، ساخت MDF ، گیاهان دارویی ، گلیم بافی ، مرغ بومی ، پرورش اردک و غاز ، تولید لباس مردانه و . . . پرداخت شده است.

وی گفت: از این 118 طرح اشتغالزایی تولید 84 طرح شامل طرح های پرورش گاو و گوسفند ، مرغ بومی و اردک و غاز بوده است.

رئیس کمیته امداد نکا همچنین از پرداخت سه میلیارد و 434 میلیون تومان وام اشتغال در 9 ماهه سالجاری به مددجویان مستعد تحت حمایت این نهاد خبر داد.

 بریمانی ورندی اظهار کرد: 215 طرح اشتغال در سرفصل های مختلف با اعتبار سه  میلیارد و 434 میلیون تومان در این شهرستان برای خودکفایی و خود اشتغالی مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: این طرح ها از دو منبع بانکی و صندوق امداد ولایت پرداخت شد که در بخش منابع بانکی 169 طرح اشتغال با مبلغی بالغ بر 3 میلیارد تومان انجام شده است.

بریمانی گفت: همچنین تسهیلات 46 طرح اشتغال از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اعتباری بالغ بر 434 میلیون تومان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد نکا اظهار کرد: این میزان پرداخت تسهیلات اشتغال در 9ماهه امسال  نسبت مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.

بریمانی گفت: اشتغال امداد گامی برای توانمندسازی و کاهش آسیب های اجتماعی و افراد تحت موشش این نهاد با اشتغال رها نمی شوند بلکه کنترل دائم برطرح ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب و توانمندی کامل ادامه دارد.

وی افزود: در نکا بیش از شش هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.