به گزارش خبرنگار ایرنا، این دسته فعالیت‌ های فرهنگی و هنری به گونه ای است که هر کسی در هر نقطه ای از مازندران طی روزهای هفته می تواند برای حضور در یک یا چند برنامه از قبل برنامه ریزی کند.
** اجرای 'شکلک ' در بابل
گروه ' ایما ' از سه شنبه چهارم دی اجرای نمایش ' شکلک ' را در کارگاه تجربی هنر بابل آغاز کرده است. نمایشی که توسط ' نغمه ثمینی ' نوشته شده و با کارگردانی ' افسانه منادی ' در کارگاه تجربی هنر بابل تولید شده است.
اجرای این نمایش هر شب از ساعت 19 آغاز می شود و این هفته نیز برپا خواهد بود.' ساجده نجاریان ' ، ' محمد حسینی '، ' نگین متولی ' و ' بردیا حمیدزاده ' بازیگران این نمایش هستند و 'نادر مقدس ' کارگردان شناخته شده مازندرانی تهیه ‌کنندگی این اثر نمایشی را به عهده دارد.
با توجه به محدودیت فضای اجرای نمایش، پیش از حضور در محل اجرا لازم است که برای رزرو بلیت با شماره ‌های 32217138 و 32200043 تماس گرفته شود.
کارگردان این نمایش با بیان این که نمایشنامه 'شکلک ' یکی از آثار پیچیده 'نغمه ثمینی ' است، درباره نوع نگاه خود به این نمایشنامه در کارگردانی به خبرنگار ایرنا گفت: نگاه و دیدگاه هر کارگردان به متن سبب می شود که آن متن با دوباره خوانی و دوباره زایی مختص همان کارگردان شود. من هم با اجازه از خود نویسنده برای اجرای این نمایشنامه پیچیده و تو در تو، سعی کردم نگاه مستقل خودم را به متن داشته باشم.
' افسانه منادی ' اظهار کرد: این که در نمایشنامه شاهد حضور تاریخ، خیال و رویا هستیم نشان می دهد نویسنده چقدر در کارش مهارت دارد. از طرفی این پیچیدگی متن، کار کارگردان را دشوار می کند. چرا که در کارگردانی آن باید به اصل و مفهومی که در متن قرار دارد توجه شود تا محتوای آن برای مخاطب قابل درک باشد.
به گفته منادی، اعضای گروه که هنرجویان او در کارگاه تجربی هنر بابل هستند، برای روی صحنه بردن این نمایش حدود 7 ماه تمرین کردند.
** روی نیمکت های ' آکتور پارک '
این هفته در بابل فرصت تماشای یک نمایش دیگر نیز وجود دارد. نمایش ' آکتور پارک ' که از 22 آذر به نویسندگی و کارگردانی ' کامبیز میرزایی 'در سالن بلک باکس مجتمع فرهنگ و ارشاد بابل روی صحنه رفت، این هفته نیز ادامه دارد. اجرای این نمایش از ساعت 18:30 هر روز آغاز می شود که برای تماشای آن نیز با توجه به محدودیت فضا، لازم است پیش از حضور در سالن، برای رزرو بلیت اقدام شود.
' آکتور پارک ' که در مکتبخانه تئاتر ' آن ' بابل تولید شده، نمایشی کمدی و تشکیل شده از 9 داستان مستقل است که در قسمتی از یک پارک خیالی به نام ' آکتور پارک ' رخ می دهند. به گفته کارگردان این اثر، در نمایش با زبان طنز برخی مسائل اجتماعی بیان می شوند.
علی لاریمی، ندا بابازاده، سروش شاهانی، محمد نجاریان، درسا بی آزاری، مجتبی مرتضوی،خاطره علی نژاد، فاطیما موسوی، سارا نریمانی، سارا مجیدی، سینا شجاعی، عیسی نعمتی، آناهیتا تبارحسین، مسعود مصطفی تبار، مهرانه امروانی، مهدی اصغری، عبداله یوسف نژاد، وحید مهاجریان، مهدیس خداترس، نادیا ریسمانچی، فائزه ایزدی، نیاز حاجی پور، ایمان هاشمی، جواد قاسمی، اشکان میناگر، صبا جهانی، صبا عظیمی، حدیث رفیعی، ترانه تاری و محمدحسین وعیدی بازیگران نمایش ' آکتور پارک ' هستند.
** ' آنَک انسان '
گالری هامون ساری واقع در انتهای خیابان شهدای محراب و حاشیه رودخانه تجن، تا پنجشنبه -13 دی- پذیرای علاقه مندان به هنر طراحی و نقاشی است. در این گالری تا 13 دی، هر روز از ساعت 16 تا 22 امکان بازدید از نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی فیگوراتیو 6 تن از هنرمندان استان فراهم است. در این نمایشگاه آثاری از ' سعیده حاتمی '، ' زهرا روح الزاده '، ' پرند قریشی '، ' نازلی کلانی '، ' مریم کوچک نژاد ' و ' فرشته همتی ' به نمایش درآمده است.
** موج موها
گالری هنر ساری هم از ششم دی میزبان آثاری از ' خدیجه اصغری ' هنرمند تصویرساز است. ' موج موها ' عنوان نمایشگاهی است که اصغری از تصویرسازی های خود در نگارخانه هنر ساری به نشانی خیابان فرهنگ، انتهای خیابان سعدی، روبروی کوچه عرفان برپا کرده است. این نمایشگاه تا چهارشنبه 12 دی برجاست و هر روز از ساعت 16:30 تا 19:30 پذیرای علاقه مندان به هنر تصویرسازی است.
** اندیشه و قلم
نگارخانه هنری آموزشی نوران قائمشهر از هفتم دی نمایشگاهی با عنوان ' اندیشه و قلم ' برپا کرده که در آن آثاری از چهارده هنرمند خوشنویس به نمایش در آمده است. مسعود امیری، علی احسانی، حسن اخوان، فریبرز حاجیان، بهمن خانپور، محمد رمضانی، مرتضی راعی، محمد سلیمانی، حسین شفیع پور، علی شهمیری، پرویز ضیایی، سید میثم طالبی، علی کامکار، مرتضی مهرورزیان و صاحب متشفع هنرمندانی هستند که تابلوخط هایی از آن ها در این نمایشگاه عرضه شده است. این نمایشگاه تا پایان هفته هر روز از ساعت 16 تا 22 در نگارخانه نوران قائمشهر به نشانی خیابان ساری، یاس 59، انتهای شهدای دوم برپا خواهد بود.
** مهر و ماه
علاقه مندان به هنر عکاسی در غرب مازندران می توانند تا 16 دی از نمایشگاه عکس گروهی ' مهر و ماه ' که 6 دی در گالری زربین تنکابن گشایش یافته بازدید کنند. ' مهر و ماه ' با رویکرد انسان و زندگی معاصر از عکس های ثبت شده توسط 18 عکاس استان برپا شده است. عکس های موجود در این نمایشگاه را ' میرصفی اندیکلایی ' هنرمند پیشکسوت و مدرس عکاسی اهل مازندران انتخاب کرده است.
در نمایشگاه گروهی عکس ' مهر و ماه ' عکس هایی از نوید امیری، محمدرضا بوستانی، آمنه حبیب پوریان، سعید دشتبانیان، ایمان ذوالفقاری، مجید رضوی، سینا روحی، زکریا سمایی، سید امیر سیدی، حسن شیرزاد، محمدجواد صالحی، زهره فلاحپور، حدیث هاشمیان، نغمه مخبری، یاسر نتاج، کوثر اکبری، نیما آخوندی و میرصفی اندیکلایی به نمایش در آمده است. کافه کتاب و نگارخانه زربین تنکابن در میدان شهید شیرودی، ابتدای خیابان ورزش، تا 16 دی هر روز از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از نمایشگاه ' مهر و ماه ' پذیرای علاقه مندان به هنر عکاسی است.
علاوه بر این رویدادها که معرفی شدند، برنامه های دیگری نیز در سراسر استان برپا خواهند شد که ممکن است اطلاعات دقیقی از آن ها در دسترس نباشد.
ایرنا مازندران آمادگی دارد در چارچوب رسالت اطلاع رسانی در باره این دسته از برنامه ها در قالب یک خبر هر هفته جمعه اطلاع رسانی کند.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.