سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: بیش از 200 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است و از این تعداد 51 نقطه در داخل شهر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،مهدی رازجویان بعد از ظهر امروز در همایش کاهش تلفات جاده ای در ساری با بیان اینکه حمل و نقل از مولفه های توسعه در جوامع محسوب می شود، اظهار داشت : 86 درصد حمل و نقل در کشور جاده ای و 10 درصد ریلی است.

وی با اعلام اینکه حوادث رانندگی در کشور تا دو برابر حوادث در دنیا است و بر فرهنگ سازی کاهش حوادث رانندگی تاکید کرد ،افزود: 15 هزار نفر در سال براثر تصادف جان خود را از دست می دهند که نیاز به راهکار برای کاهش این مخاطرات دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در سال 96 میزان تصادفات و تلفات نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است گفت: بیشترین عامل تصادف، عدم توجه به جلو با 40 درصد فراوانی بوده است و برای کاهش باید آموزش در دستور کار قرار گیرد.

وی آموزش در مدارس را یکی از راهکارهای کاهش بروز خطرات رانندگی دانست و ادامه داد: اصل اجبار، عادت و فرهنگ باید مورد توجه اساسی قرار گرفته  و آموزش ها نیز منجر به فرهنگ شود.

رازجویان ، ایمن سازی بسترهای حمل و نقل را از دیگر راهکارها برای کاهش تصادفات جاده ای بیان و تصریح کرد: بیش از 200 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است و از این تعداد 51 نقطه در داخل شهر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح نقاط حادثه خیز 7 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است ،گفت: اصلاح این نقاط تا پایان سال آینده باید به پایان رسد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران خاطر نشان کرد: استفاده از دوربین های ثبت تخلف وحمل و نقل عمومی از دیگر راهکارها برای کاهش تصادفات است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.