محسن کاوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هزینه هایی که انجام می شود، با برنامه ریزی در آینده باید تیم های بهتری در جام باشگاههای جهان حضور پیدا کنند تا ضمن افزایش سطح کیفی مسابقات، بار فنی خوبی برای کشتی کشورمان داشته باشد.
مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران ادامه داد: به نظر من اگر شیوه و نوع برگزاری مسابقات لیگ داخلی را اصلاح کنیم، ضمن کمک به موضوع معیشت کشتی گیران در کشف یک سری استعدادها نیز می تواند موثر باشد و به نظر می رسد باید برنامه ریزی بهتری انجام شود.
وی بیان داشت: اکنون بسیاری از تیم های جهان از مسابقات جهانی بازگشته اند و طی هفته های اخیر در چند تورنمنت بین المللی نیز حضور یافته اند و به همین دلیل تیم هایی که قصد دارند در جام باشگاههای جهان شرکت کنند نمی توانند با قدرت کافی حضور پیدا کنند و به همین دلیل اگر جام باشگاههای جهان در زمان بهتری برگزار می شد فکر می کنم تیم های بهتری در مسابقات شرکت می کردند.
کاوه در خصوص عملکرد برخی آزادکاران همچون عباس فروتن و کامران قاسم پور نیز گفت: خوبی لیگ این است که آزادکاران را می تواند به خودباوری برساند. برخی اعتقاد داشتند که عباس فروتن (دارنده مدال طلای جوانان جهان در سال 2018) را نباید در فینال لیگ و در سنگین وزن می گذاشتیم، در حالی که نظر من این بود که باید کشتی بگیرد و اتفاقا کشتی خوبی هم گرفت و به این خودباوری رسید که می تواند صاحب دوبنده تیم ملی شود.
وی بیان داشت: بعد از مسابقات لیگ ایران بود که از سوی سرمربی تیم ملی، فروتن برای حضور در تورنمنت بین المللی جام الروسا روسیه دعوت شد و در مسابقات سنگین وزن نیز به نایب قهرمانی دست یافت.
این مربی سازنده تهرانی خاطر نشان کرد: کامران قاسم پور دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان در کنار محمد جواد ابراهیمی حرکت رو به جلویی دارد و علیرضا کریمی نیز در خواب کسب مدال برنز جهانی نخوابیده که همه اینها از مزیت های لیگ داخلی ایران است. برای مثال ورود حسن رحیمی به کشتی بعد از دو سال از کارهای خوبی است که لیگ ما می تواند به آن کمک کند.
وی در پاسخ به این سووال که آیا از سوی غلامرضا محمدی به کادر فنی تیم ملی دعوت شده است، یادآور شد: از من دعوت نشده، اما افتخارم این است که مربی کشتی هستم. هر چند در گذشته تجربه حضور در کادر فنی تیم ملی را داشتم، اما کار اصلی من مربیگری در باشگاهها است و همیشه با کشتی هستم و مانند برخی آقایان نیستم که اگر مربی تیم ملی نباشد اصلا اطراف کشتی نخواهند بود.
پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان روزهای 22 و 23 آذر ماه در سالن یادگار امام (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهر بابل و با حضور 2 تیم ایرانی و 6 تیم خارجی برگزار شد.
در پایان این رقابت ها تیم بیمه رازی بابل به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های ترکیه و پاس ستارگان ساری به ترتیب دوم و سوم شدند.
ورزشی**1067**1584*1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.