دارنده مدال طلای رقابت های آسیایی 2001 روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین از وجود مشکل روحی - روانی در کشتی گیران ایرانی خبر داد و افزود: کشتی گیران ما در برابر حریفان خود از روحیه خوبی برخوردار نبودند و غلبه ترس و دلهره بر ورزشکاران، شکست را بر آنها تحمیل کرد.
وی یکی دیگر از عوامل شکست کشتی ایران در بوداپست را ضعف جسمانی بازیکنان به خاطر تغذیه نامناسب در اردوی تیم ملی دانست و گفت: تغذیه ای که به ورزشکاران داده می شود همچنان به طور سنتی است، در حالی که با ورود تکنولوژی به ورزش به خصوص کشتی در دنیا، تغذیه متناسب با گروه خونی بازیکنان انتخاب و برنامه ریزی می شود.
طبیعی با تاکید بر این که ضعف کشتی ایران در نتیجه گیری مربوط به بازی اخیر بوداپست نبوده، افزود: در چند سال گذشته ورزش اول کشورمان فراز و نشیب زیادی را پست گذاشت که نشان از ضعف فنی در فدراسیون داشت.
وی توضیح داد: فدراسیون کشتی برای سرپا شدن دوباره ورزش اول کشور باید شیوه های خود را در انتخاب ورزشکاران اعزامی تغییر دهد و روشی را انتخاب کند که باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران شود.
دارنده مدال طلا 2001 قهرمانی آسیا اضافه کرد: اگر چه بازی های انتخابی برای اعزام کشتی گیران به رقابت های برون مرزی در کشور برگزار می شود، ولی در اجرا به دلیل نفوذ سلایق شخصی عملیاتی نمی شود.
طیبی افزود: رویکرد بی اعتنایی به رقابت های انتخابی از چند دهه قبل تاکنون در فدراسیون کشتی نهادینه و موجب بی انگیزگی کشتی گیران جوان شد و تا این روش تغییر نکند، وضع ورزش اول کشورمان رو به بهبودی نخواهد رفت.
مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران یادآور شد: بی اعتنایی به نتایج رقابت های انتخابی و اعزام ورزشکاران با معیار غیر انتخابی و سلیقه ای انگیزه را در کشتی گیران جوان و مستعد کشت و این به نفع کشتی ایران نیست.
** تشکیل کمیسیون عدالت داوری
وی افزود: تجربه نشان داد که فدراسیون کشتی نمی تواند با سلایق شخصی برای اعزام بازیکنان مقابله کند و نیازمند ایجاد ساختار بالادستی برای فدراسیون تحت عنوان کمیسیون عدالت داوری است تا چنانچه بازیکنان انتخابی که با سلایق شخصی حذف می شوند؛ بتوانند با شکاست در این کمیسیون به حقشان برسند.
طیبی ملاک انتخابی را برگزاری سه مسابقه برای کشتی گیران دانست و گفت: باید به سمتی برویم که کشتی گیر بتواند در صورتی که 2 کشتی از 3 کشتی را ببرد و نفر اول شود به رقابت های برون مرزی اعزام شود و هیچ کس نیز حق دخل و تصرف در این نتایج را نداشته باشد.
مربی اسبق تیم ملی کشتی نهادینه شدن این روش انتخابی را ' بازیکن سازی ' برای فدراسیون کشتی دانست و افزود: این شیوه در تمام فدراسیون های رقیب ایران چون آمریکا و روسیه نیز اجرا می شود.
تیم ملی کشتی آزادبزرگسالان ایران در رقابت های جهانی 2017 بوداپست مجارستان که اواخر مهر ماه امسال برگزار شد با کسب سه مدال برنز و قرارگیری در رتبه ششم جهان از این رقابت ها خداحافظی کرد.
در این رقابت ها حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در وزن های 86، 92 و 125 کیلوگرم صاحب سه مدال برنز ایران را کسب کردند.
ایران در حالی در این رقابت های جهانی 2018 بوداپست مجارستان شکست سنگینی را متحمل شد که باید سال آینده ( 2019 ) در رقابت های جهانی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به میدان برود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.