به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز شنبه در نخستین نشست شورای اداری پس از انتصابش در کسوت مدیریت ارشد مازندران راهکار مشارکت سازماندهی شده مردم در گره گشایی از مشکلات را به کارگیری سمن ها و تشکل های مردم نهاد در امور تصمیم گیری دانست و افزود: باید با به کارگیری سمن ها و تشکل های مردم نهاد نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد کنیم.
مدیریت ارشد مازندران توجه به سلامت و نشاط اجتماعی را مهمترین برنامه خود دانست و خاطرنشان کرد: توجه به سلامت و نشاط اجتماعی راهکار اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است و توجه به ورزش بانوان، کارکنان دولت و کارمندان و در مجموع ورزش همگانی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و توجه به سلامت است.
حسین زادگان اضافه کرد: اگر ما نتوانیم نشاط اجتماعی و سلامت را در جامعه فراهم کنیم، توسعه اقتصادی نیز در استان به صورت پایدار رخ نخواهد داد.
*** راهبرد توسعه استان با محور برنامه 100 روزه
نماینده عالی دولت در استان مازندران راهبرد توسعه استان را امید اجتماعی، تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی دانست و گفت: این راهبرد توسعه استانی در قالب برنامه 100 روزه مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری خواهد شد و تمام مدیران باید برنامه های خود را برای تحقق این طرح ارایه کنند.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: ما برای پیشبرد این برنامه نیازمند مدیران همراه و همگام داریم، مدیران شهرستانی که نتوانند خود را با این راهبرد در مناطق مدیریتی خود همگام با مدیران ارشد شهرستانی اجرایی کنند، مدیران استانی باید آنها را برکنار کنند.
وی اظهار داشت: ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی براساس برنامه 100 روزه انجام می شودو مردم نیز در جریان این برنامه و تحقق آن قرار خواهند گرفت. رسانه ها نیز در پایان این مهلت می توانند پیگیر مطالباتشان باشند.
استاندار مازندران افزود: اگر مدیرانی که در اجرای این برنامه راهبرد توسعه نتوانند همگام حرکت کنند و عملکرد ضعیفی داشته باشند، برکنار خواهند شد.
حسین زادگان از معاون عمرانی و اقتصادی خواست تا اولویت توسعه استانی را در محور عمرانی و اقتصادی تشریح کنند تا راهبرد برنامه 100 روزه نیز مطابق با این الویت ها پیگیری شود.
مدیریت ارشد مازندران اظهار داشت: این خطه شمال کشور دارای ظرفیت های زیادی در حوزه بخش خصوصی است و با جذب سرمایه گذاری خصوصی می توانیم بخش زیادی از مشکلات توسعه ای را رفع کنیم.
حسین زادگان افزود: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید طرح های توسعه ای استانی را با رویکرد بهره گیری مناسب از منابع و حفظ محیط زیست اجرایی کنند و در جذب سرمایه گذاری نیز باید تمام مدیران دستگاه های اجرایی پیشگام شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد برای کاهش بروکراسی اداری و تسهیل در جذب سرمایه گذاری خصوصی خواهان رفع موانع اجرایی پنجره واحد شد.
*** توجه به رسانه ها ، بانوان و جوانان
استاندار مازندران گفت: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و ناظر می توانند در تمام مبانی توسعه ای کمک کار مدیران استانی باشند و به مردم گزارش کار بدهند.
حسین زادگان با اشاره به ظرفیت های بانوان وجوانان در این استان اظهار داشت: باید در تصمیم گیری مدیریتی از توان بانوان متناسب با قانون برنامه ششم توسعه استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در به کارگیری بانوان و جوانان در امور تصمیم گیری از نیروهای شایسته و کارآمد استفاده کنند.
براساس قانون برنامه ششم توسعه اجتماعی و ابلاغیه رئیس جمهوری باید مدیران دستگاه های اجرایی 30 درصد از توان مدیریتی خود را به زنان اختصاص دهند.
**** رفع موانع تولید
استاندار مازندران گفت: در اجرای طرح رفع موانع تولید و تسهیل کسب و کار باید نسبت به حفظ اشتغال موجود توجه اساسی شودو در این راه باید بانک ها پای کار باشند.
حسین زادگان اظهارداشت: علاوه بر آن واحدهای تولیدی که به هر دلیلی فعالیتشان متوقف شد، در صورتی که می توانند توان تولید داشته باشند، تسهیلات لازم را در اختیار این واحدها برای برگشت به کار قرار دهند.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه از مدیران خواست تا وقت بیشتری را برای گره گشایی کار مردم صرف کنند.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.