به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید عباس موسوی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه طرح ' اتوبوس ایدز ' در ساری افزود: در شرایط فعلی تمام درمانگاههای خصوصی استان موظفند به صورت رایگان این آزمایش را برای شهروندان مراجعه کننده انجام دهند.
وی گفت: پیش از این آزمایش تشخیص بیماری ایدز در مراکز درمانی دولتی بخصوص درمانگاهها رایگان بود و برای فراگیر شدن این برنامه در درمانگاههای خصوصی نیز اجرایی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از دایر شدن مرکز مشاوره رفتارهای پرخطر در درمانگاههای دولتی استان خبر داد.
موسوی در مورد اجرای طرح اتوبوس ایدز دردانشگاهها و مدارس مازندران هم گفت که تاکنون شرایط برای ورود به این مراکز که در رتبه اول رفتارهای پرخطر قرار دارند. ایجاد نشد.
وی افزود: این در حالی است که باید دانشجویان و دانش آموزان در صدر فعالیت های علوم پزشکی برای تشخیص بیماران ابتلاء به ایدز قرار گیرند.
موسوی گفت: باید برای شناساندن رفتارهای پرخطر در حوزه بیماری ها به خصوص ایدز مراکز آموزشی ما در الوویت باشند.
طرح اتوبوس ایدز را معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به منظور انگ زدایی از بیماری ایدز و آزمایش رایگان تشخیص این بیماری اجرایی کرد.
شهروندان می توانند با مراجعه به اتوبوس به صورت رایگان آزمایش تشخیص اچ آی وی را انجام دهند و پس از 20 دقیقه نیز نتایج را دریافت کنند. در صورت مثبت بودن نتیجه ، آزمایش تکمیلی از فرد گرفته می شود.
براساس آمار رسمی حدود 400 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران شناسایی شدند. آمار کل بیماران ایدزی در کشور حدود 60 هزار نفر برآورد شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.