با همت و تلاش بنیاد شهید و ایثارگران مازندران و شهرستان ساری طرح سپاس برای دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، در راستای اجرای " طرح سپاس " که با تاکید مقام معظم رهبری و به منظور تکریم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به اجرا درآمده است بنیاد شهید و ایثارگران مازندران به همراه آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با خانواده های معظم شهدا ،ایثارگران و جانبازان دیدار کرده و از نزدیک با مشکلات و مسائل این خانواده ها آشنا می شوند.

آیت الله طبرسی امشب در دیدار با این خانواده ها با بیان اینکه شهدا،جانبازان و ایثارگران تاریخ انقلاب اسلامی هستند ،اظهار داشت: آنان افتخار آفرینانی هستند که در عرصه های گوناگون جامعه جلوه گری می کنند.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت و اینکه شهادت در مسیر خدا و طریق حق افتخاری عظیم برای انسان است ،افزود: مردم ایران اسلامی با درایتی که دارند به خوبی این فرهنگ را پذیرفتند .

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری رزمندگان دفاع مقدس الگویی بی بدیل برای همه تاریخ است، گفت: دفاع مقدس در تاریخ بی نظیر بوده است.

آیت الله طبرسی بر نقش و جایگاه بی‌بدیل شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی در پیروزی، تثبیت، حفظ نظام اسلامی و صبر و مقاومت خانواده‌های آنان در تاریخ انقلاب تاکید کرد و گفت: خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان وارثان اصلی انقلاب اسلامی نقش‌ به سزایی در حفظ ارزش‌ها و تداوم راه امام راحل (ره ) و شهدا دارند.

وی افزود: دیدار با خانواده های شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

رسیدگی به امور خانواده های شهدا و ایثارگران افتخار بزرگی است

هدایت مظلومی در این دیدار با اشاره به اجرای " طرح سپاس " به از خودگذشتگی شهدا،ایثارگران و جانبازان اشاره و بیان کرد : شهدا دارایی‌های بزرگ‌تری از مادیات داشتند، دارایی‌های شهدا معرفت و درک حقیقت و باطن پاکشان بود و این مهم رمز ماندگاری شهدا است.

وی افزود: رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: این عشق و انگیزه برای این حقیقت است که ما به کسانی خدمت می‌کنیم که درراه اعتلای ارزش‌های اسلامی و انقلابی با تمام وجود در برابر دشمنان ایستادند و جلوه‌های نابی از ایثار و حماسه را رقم زدند.

مظلومی خدمت به خانواده‌های شهدا را اقدامی فرهنگی و ارزشمند دانست و افزود: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دیدار با این خانواده ها در اولویت فعالیت های خود قرار دهند ،تصریح کرد: نقش معنوی شهدا در ترویج فرهنگ ایثار در جامعه مهم است و بدون شک زنده نگه داشتن یاد و تحقق آرمان های شهدا رسالتی مهم بر دوش مسئولان است.

تکریم خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه همگانی است

علی زیبافر نیز گفت: شهدا برای ما بهترین معلم بصیرت هستند، ما باید بتوانیم با استفاده از بصیرت شهدا راه درست را تشخیص دهیم.

وی افزود: تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران وظیفه است، چراکه این عزیزان با صبوری و گذشت از پاره تن خود، کاری بس عظیم انجام داده‌اند که هرکسی توان انجام این کار را ندارد.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ساری ، گفت: خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حق سنگینی به گردن ملت ایران اسلامی دارند و تکریم آنان وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: یاد وخاطره شهیدان و فداکاری های خانواده های آنان فراموش شدنی نیست و پیروی از تفکر آنان باید سرلوحه کار همه قرار گیرد.

زیبافر اعلام کرد: شهرستان ساری 1100 شهید، 4 هزار 700 جانباز و 361 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود : در طرح سپاس علاوه بر دلجویی از خانواده شهدا و ایثارگران به مشکلات آنان در حوزه های معیشتی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، بهداشت و درمان رسیدگی می شود.

سید مرتضی احمدی جانباز 45 درصد شیمیایی در این دیدار ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی گفت: حماسه دفاع مقدس اوج افتخار ملت ایران است و این افتخار پایان ناپذیر است.

این جانباز دفاع مقدس گفت: تبیین وترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است.

وی در پایان خواستار شد: مسئولان نسبت به تعیین و تکلیف  و رفع مشکلات استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان در ادارات و سازمان ها پیگیری و اقدام کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.