در بازرسی های کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مراکز شهرستان ساری طی ماه گذشته ،‌ ۴ مرکز غیرمجاز شناسائی و پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه فعالیت و مداخله در امر درمان توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه ای و فاقد مجوز قانونی ممنوع است افزود : در راستای نظارت بر موسسات درمانی و برخورد با مراکز غیر مجاز ، در بازرسی های کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مراکز شهرستان ساری طی ماه گذشته ،‌ ۴ مرکز غیرمجاز شناسائی و پلمپ شد.

حامد روحانی زاده گفت : از این تعداد پلمپ انجام شده،‌ یک مورد مربوط به سالن آرایش زنانه بود که با همکاری کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی شد و در آن فعالیت غیر مجاز لیزر انجام می گرفت .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: یک موسسه غیر مجاز ارتوپد فنی ، یک مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور پزشکی و  یک دفتر مامایی به دلیل انجام فعالیت غیر قانونی از جمله مراکزی بودند که با همکاری نماینده اماکن پلمپ شدند و پرونده آنها جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

 روحانی زاده در پایان با تاکید بر این که هیچ کس نمی تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای قانونی در حوزه درمان فعالیت کند اظهار داشت : دخالت در کارهای تخصصی پزشکی و استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته درمانی توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه ای ، سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مراکز غیرمجاز و یا افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان، با مجموعه مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.