مسئول فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اعضای بیمار 56 ساله ساکن شهرستان بجنورد به 4 بیمار نیازمند اهدا شد.
مهری فرشاد افزود: اعضای این فرد پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت و چهار عضو این بیمار شامل کبد، قرنیه ها و پوست به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی اظهار داشت: این بیمار دچار نارسایی مزمن کلیه بود که در بیمارستان تحت درمان دیالیز بود ولی به دلیل افزایش فشار خون دچار خونریزی مغزی شد که بعد از چند روز بستری شدن در بیمارستان تشخیص مرگ مغزی داده شد.
فرشاد افزود: اعضای خانواده این بیمار رنج دیده و درد آشنا در زمان حیات وی به صورت مستمر به دنبال پیوند کلیه بودند بنابراین به محض اینکه بیمارشان دچار مرگ مغزی شد رضایت خود را برای اهدای عضو اعلام کردند.
مسئول فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر حساس تر شدن مردم نسبت به اهدای عضو برای نجات زندگی عده ای از بیماران نیازمند، گفت: هر کسی در زندگی می تواند یک اهدا کننده عضو باشد.
وی اظهار داشت: مردم می توانند با اهدای اعضای بدن کسانی که به هر علت دچار سانحه ای می شوند جان عده ای از بیماران نیازمند را نجات دهند.
به گفته وی اهدای عضو اقدامی خداپسندانه و بخشیدن لبخند زندگی به نیازمندانی است که چشم به راه ایثار و از خودگذشتگی افراد و خانواده های اهدا کننده هستند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.