استاندار مازندران گفت:مدیران از ظرفیت مشاوره‌ای منتخبان دانش‌آموزان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در استان در دیدار مدیران و اعضای سازمان دانش آموزی استان مازندران با بیان اینکه مجلس دانش آموزی می تواند مطالبات دانش آموزی را پیگیری کند، تاکید کرد: جوانان و نوجوانان این سازمان با ایده ها و نظرات خلاق خود می توانند کمک شایانی به جامعه فرهنگی و دیگر بخش های استان داشته باشند. 

استاندار مازندران با اشاره به این که سازمان دانش آموزی همچون تشکل های مردم نهاد، مجموعه ی مشورتی خوبی در حوزه های دانش آموزی و مدیریتی می تواند باشد، عنوان کرد: مدیران از توانایی های این سازمان برای توسعه اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در استان استفاده کنند.

وی با اشاره به این که لازم است تا مردم با ظرفیت های سازمان دانش آموزی آشنایی بهتری پیدا کنند، یادآور شد: باید با کمک صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی، برنامه ها وتوانمندی های سازمان دانش آموزی به مردم اطلاع رسانی شود.

حسین زادگان با توجه به پتانسیل بالای نوجوانان در مجلس شورای دانش آموزی، گفت: از نظرات، ایده ها و دیدگاه های منتخبان دانش آموزی با برگزاری نشست ها؛ استفاده خواهیم کرد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی باید از کودکی آغاز شود و در این خصوص در نظر داریم در همه ی مهد کودک ها هر کودک با عضو شدن در یک یا دو سمن فعالیت اجتماعی و فرهنگی خود را آغاز کند. 

حسین زادگان با بیان این که مجلس دانش آموزی؛ تمرین اجتماعی شدن و حضور موثر و فعال در جامعه است، اظهار داشت: برنامه ها و فوق برنامه هایی که در آموزش و پرورش به اجرا گذاشته می شود، موجب می شود تا دانش آموزان با چهارچوب مشخص تربیتی، اجتماعی، مدنی و بینش احترام به حقوق دیگران و نظر جمع و تمکین از خرد جمعی و رای عمومی رشد کنند. 

نماینده عالی دولت در استان، در رابطه با اهمیت شکل گیری تشکل های دانش آموزی بیان کرد: تشکل های دانش آموزی، فرد را اجتماعی و جامعه محور بار می آورد و کمک می کند تا در سایه تفکر اجتماعی افراد، جامعه رشد نماید و به اعتلا برسد.

در آغاز این نشست رییس و برخی اعضاء مجلس دانش آموزی استان به ارایه دیدگاه ها، نقطه نظرات خود و برنامه های این سازمان پرداختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.