به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، بر اساس نقشه پیش بینی هفتگی هواشناسی مازندران از امروز تا اواسط هفته جاری برای مازندران آسمانی ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.
همچنین بر اساس پیش بینی هواشناسی وضعیت دریای خزر نیز مواج است و برای فعالیت های دریایی به خصوص صید ماهی مناسب نمی باشد.
دمای هوا نیز امروز در مرکز استان در گرم ترین ساعت به 12درجه سانتیگراد می رسد و دمای هوا در شهرهای بلده ، آلاشت و منطقه سیاه بیشه به عنوان سرد ترین مناطق امشب به منفی 2 درجه زیر صفر می رسد.
همچنین راهداری مازندران با توجه به پیش بینی هواشناسی مازندران نسبت به بارندگی و مه آلود بودن محور های کوهستانی نسبت به تردد دراین محورها هشدار داد و از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
علاوه بر این هواشناشی مازندران پیش بینی کرده است که سامانه سرمایشی تا اوایل روز سه شنبه در استان باقی می ماند و از روز سه شنبه تا پایان هفته با خروج موج سرما، مردم مازندران آسمانی صاف همراه با افزایش دما را شاهد خواهند بود.
گفتنی است که بارش باران و برف که از عصر روز جمعه گذشته در مازندران آغاز شد، در حال حاضر در برخی نقاط استان ادامه دارد و در مناطق کوهستانی شاهد بارش برف هستیم.
بر اساس گزارش هواشناسی مازندران،در 24 ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی میانلات رامسر با 73 میلمیتر بیشترین میزان بارش باران را ثبت کرد و تیلم سوادکو و سیاوش کلای کیاسر با 10 میلیمتر کمترین میزان بارش را شاهد بودند.
همچنین بارش برف نیز ارتفاعات مازندران را سفید پوش کرد و ایستگاه باران سنجی لاسم لاریجان با 25 سانتیمتر و سیاه بیشه کندوان با 2 سانتیمتر بیشترین و کمترین میزان بارش برف را در 24 ساعت اخیر ثبت کردند.
استان مازندران دارای 15 ایستگاه هواشناسی و 20 ایستگاه باران سنجی است.
/1899/7335
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.