سرهنگ حمید عبدالمالکی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون شاهد بارش مقطعی و پراکنده باران در بسیاری از نقاط استان هستیم، اظهار داشت: این پدیده ها موجب لغزندگی سطح برخی جاده های استان شده است.
وی افزود: علاوه بر بارندگی دید افقی در محور زیویه تا ایرانخواه در شهرستان دیواندره به علت وجود مه کاهش یافته و انتظار می رود رانندگان با احتیاط بیشتری در این مسیر رانندگی کنند.
سرهنگ عبدالملکی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد تصادف های رانندگی هنگام بارش باران، به علت واژگونی در اثر لغزندگی جاده است، تاکید کرد: علت افزایش تصادف هنگام بارش باران کاهش اصطکاک سطح جاده و لاستیک خودروها است.
به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی کردستان، بررسی نقطه ها و مدل های پیش یابی نطان می دهد، طی امروز و فردا با توجه به وجود رطوبت در سطح استان کماکان امکان رخداد بارش های رگباری وجود دارد، ودر اغلب ساعات آسمان ابری خواهد بود. بدنبال آن از عصر چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری نفوذ امواج جدید بارشی از نیمه غربی کشور، بر میزان ناپایداری ها می افطاید و در مدت یاد شده پوشش ابر، بارش باران (در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف)، مه و کاهش دید با افت دما پدیده های جوی در سطح استان خواهد بود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.