سید وجیه الله موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رامسر افزود: ضمن اینکه شیوه دفن زباله در این مناطق هم مناسب نیست و اداره کل منابع طبیعی با دفن زباله به این شیوه در جنگل و مرتع هم مخالف است.
وی افزود: این اداره تلاش می کند تا در جهت رفع این مشکل در زمینه ایجاد کارخانه های کمپوست و غیره با دستگاه های ذیربط همکاری کند.
موسوی با اشاره به دفن زباله در مناطق جنگلی رامسر گفت: این شهرستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی از یک سمت کوه و از طرف دیگر دریا قرار دارد و در گذشته به ناچار جنگل کلاکولی و منطقه اشکته چال به منظور دفن زباله انتخاب شد که با توجه به موقعیت منطقه می بایست شرایط حفظ محیط زیست و جلوگیری از نفوذ شیرابه به سفره های زیرزمینی توسط متولیان این امر رعایت شود که امروز تذکرات لازم در این خصوص داده شد.
وی در ادامه با اشاره به حمایت و همکاری همه جانبه اداره کل منابع طبیعی استان در بحث برون رفت از معضل زباله در شهرستان رامسر و عدم تایید شیوه فعلی دفن پسماند در مراتع و جنگل گفت: در شهرستان تنکابن با درخواست های انجام شده زمینی به منظور احداث کارخانه کمپوست واگذار شد و به دنبال ان نیز مقدمات اجرای طرح و حضور سرمایه گذارانجام پذیرفت.
موسوی در ادامه افزود: مقرر شده است که فرایند تجمیع زباله رامسر و تنکابن در کارخانه کمپوست سایت پرده سر انجام شود اما بر اساس پیشنهادها و طرح اولیه قرار بود این سایت به صورت متمرکز کار کند.
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر در ادامه توضیح داد: اگر تجمیع زباله رامسر و تنکابن در سایت پرده سر انجام پذیرد مشکلات دفن زباله در رامسر حل خواهد شد و در غیر این صورت اداره کل منابع طبیعی برای ایجاد چنین طرحی در رامسر اعلام امادگی می کند.
موسوی تاکید کرد: در صورتیکه ارسال زباله رامسر به تنکابن مقرون به صرفه نیست این شهرستان باید طرحی را برای ایجاد کارخانه کمپوست به این اداره ارسال کند و در صورت تایید، اداره کل منابع طبیعی استان نسبت به واگذاری زمین اقدام کند.
شهرستان 70 هزار نفری رامسر روزانه نزدیک به 70 تن زباله تولید می کند و این مقدار در پیک مسافر و تعطیلات به 120 تن نیز می رسد که این حجم از زباله روزانه توسط شهرداری منطقه در جنگل کلالولی و منطقه اشکته چال دپو می شود.
/1602/9922/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.