محمد قاسم نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به بارش های مناسب فصلی و افزایش پوشش گیاهی و فرارسیدن فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می تواند به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه های ارزشمند طبیعی منطقه شود .
مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری ملکشاهی با اشاره انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی این اداره از جمله ایجاد آتش بر اظهار کرد: این آتش بر ها با توجه به پهنای که دارند مانع از گسترش آتش می شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می دهد.
وی افزود: از هم اکنون امکانات لازم جهت مقابله با حریق های احتمالی از جمله چندین دستگاه دمنده ، فلس بک ، رادفایر ،و تعداد زیادی بیل و شن کش آماده شده است.
قاسمی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه اطلاع رسانی و آموزش های مردمی در راستای اطفاء حریق و دیگر روش های پیشگیرانه موثر است کلاس های آموزشی متعددی برای علاقه مندان و عشایری که در مناطق جنگلی هستند انجام گرفته است .
این مسئول به شهروندان توصیه کرد با توجه به شدت گرما و خشک شدن گیاهان که خطر آتش سوزی را بالا می برد از روشن کردن آتش در داخل جنگل اکیدا خودداری کنند و در صورت روئیت هر گونه دود و آتش در مناطق جنگلی سریعا ماموران منابع طبیعی یا دیگر مراکز مرتبط را در جریان قرار دهند.
شهرستان ملکشاهی با 114 هزار هکتار جنگل یکی از جنگلی ترین مناطق غرب کشور است 61 درصد گستره این شهرستان پوشیده از جنگل های انبوه بلوط است.
بروز آتش سوزی در مناطق وسیعی از جنگل های بیوره وکبیرکوه شهرستان در سالیان گذشته خسارات جبران ناپذیری را بر عرصه های طبیعی و جنگلی وارد کرده است.
7179/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.