به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالله بیرانوند دوشنبه شب در دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان دایم اکو در ساری افزود که در حال حاضر اکو پنج کریدور ریلی برای خود تدوین کرد که همگی آنها از خاک جمهوری اسلامی می گذرد.
وی گفت: اکو برای توسعه و افزایش ترافیک ریلی در منطقه، تکمیل زیربناها، راه اندازی و فعال سازی کریدورهای حمل و نقلی از جمله کریدور اسلام آباد - تهران - استانبول، قطار کانتینری آلماتی - بندرعباس و آلماتی - استانبول و کریدور ایران - افغانستان - تاجیکستان - قرقیزستان و چین را در دستور کار دارد.
بیرانوند اظهار داشت: اگر چه ساخت کریدور ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان از سوی سازمان اسکاپ و بانک توسعه اسلامی در دست اجراست، ولی باید سایر پروژه ها نیز با سرمایه گذاری داخلی اکو عملیاتی شود.
وی عدم سرمایه گداری کافی بر روی پروژه های زیربنایی و بهسازی و بازسازی خطوط، فرسوده بودن ناوگان ریلی در برخی کشورها، مسایل سیاسی و ناامنی را از چالش های پیش روی اکو برای توسعه شبکه حمل و نقل بیان کرده است.
دویست و سی و چهارمین نشست شورای نمایندگان اکو با حضور سفرا و نمایندگان 10 کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران در ساری آغاز به کار کرد.
این نشست به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.