به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمود شالویی افزود: برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان فراگیرترین رویداد فرهنگی کشور، نمایانگر مشارکت وسیع مردمی در رشد و توسعه همه جانبه کشور از طریق ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
وی همچنین افزود: بیست وششمین دوره هفته کتاب با شعار 'حال خوش خواندن' از روز پنج شنبه 24 آبان ماه باتجدید میثاق با آرمان های امام(ره) آغاز می شود.
مدیر کل ارشاد مازندران ادامه داد که کتاب در عصر گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی همچنان به عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری پذیرفته شده و اجتناب‌ناپذیر است.
شالویی اظهار داشت : برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف های ویژه در همه شهرستانهای استان ، اجرای طرح چهل جشن کتاب در چهل شهر با حضور چهل نویسنده، اهدای کتاب ،آیین های متفاوت از رونمایی کتاب و تجلیل از فعالان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر از مهمترین برنامه های این دوره از هفته کتاب است.
وی ادامه داد: اجرای طرح سفیران کتاب با شرکت دانش آموزان و علاقمندان به فرهنگ کتاب خوانی در سراسر استان، نواختن زنگ مدارس با شعارصدای پاک کتاب در مدراس منتخب سراسر استان، اجرای نمایش خلاق از سوی کودکان و نوجوان در نمایشگاه، اجرای طرح نوشتن خلاقانه و خلاصه نویسی کتاب و ده ها برنامه دیگر از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت : اجرای برنامه های هفته کتاب تاثیر بسیار شگرفی در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دارد و مشارکت نهادهای خصوصی و دولتی مثل نهاد کتابخانه های عمومی – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان – آموزش و پرورش و..، همکاری و هم افزایی این نهادها باعث ایجاد انگیزه و انجام فعالیت های موثر در هفته کتاب خواهد شد.
گفتنی است که درحال حاضر 115 کتابخانه عمومی در 22 شهر استان مازندران فعالند و امسال 6 کتابخانه روستایی راه اندازی شد و تا پایان 97 نیز کتابخانه های روستایی دیگری در سطح استان راه اندازی خواهد شد.
همچنین براساس آمار اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه های عمومی سراسر مازندران حدود 220 هزار نفر بوده که اکنون به حدود 237 هزار نفر رسیده است که بدین ترتیب ، بیش از هفت درصد جمعیت استان عضو کتابخانه عمومی هستند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.