سردار سید داود رسولی روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران، پدافند غیر عامل را علم بین رشته ای همچون پزشکی، کشاورزی، هنر، علوم انسانی ، اقتصاد، محیط زیست و غیره ... دانست و افزود: امروز تهدیدات علیه ایران در همه بخش ها دانش پایه شده است.
وی به وجود 15رشته کارشناسی ارشد پدافند غیر عامل و 2هزار دانشجو با 700پایان نامه در این بخش اشاره کرد و گفت:طرح کسر خدمت و جایگزینی خدمت دانشجویان در حوزه پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی نیز در حال انجام است.
رسولی با تاکید بر این نکته که امنیت و سلامتی 2مقوله مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: سمت وسوی پدافند غیر عامل برای دستیابی به آرامش مردم است و این مهم باید به عنوان درک مشترک بین مردم و مسئولان بوجود بیاید.
وی به کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیر ساخت های کشور علیه تهدیدات دشمن اشاره کرد و بیان داشت: پدافند غیر عامل به نوعی ایجاد بازدارندگی در زمان بحران است.
رسولی، ایمنی، امنیت و دفاع در پدافند غیر عامل را یک اصل دانست و به اهمیت اطلاع رسانی دقیق و سریع از طریق رسانه ملی در زمان بحران اشاره و توضیح داد: اکنون تمامی شبکه های صدا و سیما برای پخش برنامه به تجهیزات سیار مجهز شدند.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور، تاریخ ایران در دفاع از مرز و بوم را بی نظیر و مملو از راهکارهای علمی توصیف کرد و گفت: باید با تحقیق و تفحص علمی از تاریخ، مرز و بوم خود را علیه هر تهاجمی مصون سازی کنیم.
رسولی تهدیدات در حوزه زیستی آبزیان و گیاهان ، آب و خاک را جدی دانست و گفت: در همین راستا دستورالعمل استانی پدافند غیر عامل از وزارت کشور تدوین شده است.
وی گفت: تمام مناطق حساس و ظرفیت های مهم استان های کشور باید شناسایی و طرح های پدافند غیر عامل آن باید عملیاتی شود.
هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام دارد.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.