به گزارش ایرنا، بهمن عشایری روز شنبه در جلسه ساماندهی اتباع خارجی که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: قزوین به لحاظ وضعیت خاص جغرافیایی دارای نقطه تفکیکی منطقه ممنوعه و غیرممنوعه برای اشتغال و سکونت اتباع است.
وی افزود: با توجه به زیرساخت ها و وضعیت صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی استان حضور این تعداد اتباع فراتر از آستانه ظرفیت پذیری استان شده و چالش ها و دغدغه هایی را برای مدیران و مردم به وجود آورده است.
عشایری اضافه کرد: دولت و وزارت کشور سرشماری اتباع غیرمجاز را در اولویت قرار داده اند اما اتباع غیرمجاز به لحاظ اعتماد نداشتن در سرشماری ها حضور فعالی ندارند و اغلب در لایه های زیرین جامعه و سکونت های غیرمجاز حضور می یابند.
این مسئول اضافه کرد: بارها نگرانی ها و دغدغه های مردم نسبت به تعدد و کثرت حضور اتباع خارجه به ویژه در مناطق چوبیندر، مشعلدار و مناطق جنوبی شهر قزوین از طریق مکاتبات و اعتراضات و نوشتن طومارهایی صورت گرفته است و باید هرچه سریعتر تصمیم گیری جدی در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: طی یک ماه حدود 20 میلیارد ریال هزینه درمان اتباع و حدود 20 میلیون ریال سرانه آموزشی هر تبعه در استان پرداخت می شود که موجب افزایش هزینه های درمانی و آموزشی استان شده است.
عشایری با اشاره به موضوع اخراج اتباع گفت: هم اکنون سیاست وزارت کشور دستگیری و طرد این اتباع است ولی بازگشت اتباع در سه دهه گذشته نتیجه بخش نبوده و علیرغم میلیون ها طرد باز شاهد حضور آنها در کشور و استان هستیم.
این مسئول با اشاره به حضور اتباع در حوزه کشاورزی افزود: اتباع در سال های اخیر در حوزه کشاورزی و باغداری استان وارد شده اند و با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب مضرات و زیان هایی را به اراضی استان وارد کرده اند.
عشایری با اشاره به هزینه های بیمه سلامت اضافه کرد: قریب به 65 درصد اتباع آسیب پذیر هستند و تحقیقات میدانی نشان می دهد که 97 درصد آنها بیماری های واگیر دار دارند که هزینه های بسیاری را برای استان و کشور تحمیل کرده است.
مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی اضافه کرد: در استان 67 درصد اتباع اهل تسنن هستند که خود یک آسیب برای مذهب تشیع در استان به ویژه در مدارس و سطح جامعه است .
وی با اشاره به سونامی ازدواجها که به غلبه جمعیتی و کودتای خزنده اتباع ختم می شود، گفت: قریب به 700 ازدواج اتباع در استان ثبت شده ولی بخش اعظمی از ازدواج آنها غیرقانونی است و ما نیاز به عزم جدی و وحدت رویه بین دستگاه های متولی اتباع به ویژه دستگاه قضا برای رفع مشکلات این بخش داریم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.