محمد علی نجفی در نشست آغاز دوره آموزشی دفاتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری های منطقه یک کشوربه میزبانی البرز در مشکین دشت افزود: مسئولان و خدمتگزاران صادق نظام، نیاز به رصد دارند و باید امور توسط بازرسان نظارت شود.


وی ادامه داد: آسیب ها و تهدید ها باید شناسایی شوند و در دستگاه ها، بویژه میز خدمت نباید مسئولیت ها و اهمیت موضوع مغفول بماند از این رو الزام شده که در دستگاه های اجرایی بهترین نیروها در میزخدمت پاسخگوی ارباب رجوع باشند.


نجفی تاکید کرد: آموزش دارای اهمیت بالایی است چراکه از این طریق می توان با علوم روز دنیا پیش رفت.


وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی یک فرصت محسوب می شود، افزود: به سبب حضور مهمانان از سایر استان ها این انتظار وجود دارد که قدری از وضعیت البرز آگاه شوند.


استاندار البرز ادامه داد: البرز آخرین استان مصوب در کشور بود و جزو کم مساحت ترین استان ها است ولی محوطه ازبکی در نظرآباد نشان از سابقه تاریخی ۹ هزار ساله البرز دارد.


نجفی گفت: البرز به تعبیر مقام معظم رهبری ایران کوچک نامیده شده و همچنین قطب علم و فناوری کشور محسوب می شود.


وی افزود: علی رغم تازه تاسیس بودن البرز، جمعیت این استان نزدیک به مرز ۳ میلیون نفر است و تراکم جمعیت بالا و نرخ بالای مهاجرپذیری این استان را در جایگاه ویژه ای قرار داده است.


استاندار البرز با بیان اینکه وزارت کشور نیز با اشراف به اهمیت این استان توجه ویژه ای به البرز دارد اضافه کرد: بخش بزرگی از مشکلات تهران و البرز بهم پیوسته است.


وی با اشاره به اینکه البرز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است که ۱۵۰ واحد نیز برند ملی هستند گفت: این استان به لحاظ استقرار مراکز بزرگ دارویی کشور در تولیدات این بخش نیز رتبه اول کشور است.


نجفی افزود: طی ۱۱ماه گذشته معاون علمی و پژوهشی رییس جمهور ۶ سفر کاری مهم را به البرز داشته که این امر اهمیت البرز را در علم و فناوری نشان می دهد.


وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، بعنوان کشوری که توان علمی بالایی دارد به طور طبیعی مورد هجمه های مختلف دشمنان قرار می‌گیرد و نوابغ بزرگی نیز در این استان وجود دارد.


استاندار البرز گفت: در بخش کشاورزی از ۱۷ تا ۱۸ مراکز تحقیقاتی کشور، حدود ۱۱ مرکز ملی در البرز مستقر است و ما اولین دانشکده کشاورزی کشور را در البرز داشتیم.


وی افزود: محورهای مواصلاتی البرز محل گذر ۱۴ استان کشور است و طی تعطیلات نوروز حدود ۳۱ میلیون تردد داشتیم که این حجم بزرگ از تردد بار بزرگی از مسئولیت را به دوش مسئولان البرز تحمیل می کند.


نجفی ادامه داد: در حوزه راه سازی البرز نیز اقدامات بسیار حائز اهمیتی در حال پیشرفت است که در گذشته تا حدود زیادی بلاتکلیف مانده بود ولی با اهتمام ویژه ای دنبال و گره گشایی شد.


وی گفت: ادامه بزرگراه همت در البرز با مشکلاتی مواجه بود که با تلاش بسیاری موانع اصلی طرح برداشته شده و امید است در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.


استاندار البرز افزود: آزاد راه تهران - شمال نیز پروژه بسیار مهمی است که با موانعی در البرز همراه بود ولی با جدیت درصدد رفع آن برآمده و روند پروژه تسریع شد.


وی ادامه داد: البرز در مباحث اقتصادی توفیقات بسیار ارزشمندی داشته است و در ایجاد بسترهای اشتغال دارای رتبه اول و اشتغال روستایی حائز رتبه سوم و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جایگاه اول کشور را دارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 983209
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.