به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح را معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران تهیه کرده و با همکاری استانداری ها به اجرا گذاشته می شود.
بر اساس گزارش های رسمی تا پیش از این طرح ملی گفت و گوی خانواده در 21 استان کشور به اجرا گذاشته شده بود.
مجری طرح ملی گفت و گوی خانواده در مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده چهار گروه از فعالان اجتماعی حوزه خانواده شامل کارشناسان سازمان های دولتی، سازمان های مردم نهاد و فعالان مدنی، دانشگاهیان و روزنامه نگاران مشارکت دارند.
معصومه محمودیان افزود: حدود 40 نفر از فعالان این چهار حوزه به منظور انجام پژوهش مشارکتی و مساله یابی در قالب کارگاه یک روزه دهم آبان ماه جاری (فردا) گرد هم می آیند.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران گفت که در این کارگاه اولویت ها و مسائل هر استان، مشخص می شود و بر اساس تجربه های واقعی و رودر روی این فعالان در حوزه خانواده، با خانواده ها در قالب گزارش ارائه می شود.
محمودی با بیان اینکه پیش از این، مجریان طرح به عنوان تسهیل گر، در 2 کارگاه آموزشی شرکت کردند که در شیراز و تهران برگزار شد، ادامه داد: در این کارگاهها، تسهیل گران برای برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه در استان ها، آموزش دیدند.
وی از دسته بندی اولویت های خانواده و ارائه آن در قالب پژوهش مشارکتی به دفتر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد و گفت که مجموع گزارش ها، گزارش ملی گفت و گوی خانواده را تشکیل می دهد.
مجری طرح ملی گفت و گوی خانواده با بیان اینکه روند برگزاری کارگاهها در استان های مختلف، مشترک است تا نتایج قابل مقایسه باشد، افزود: در مرحله بعدی، فعالان چهار گروه که در این کارگاهها شرکت کردند، چنین کارگاهی را با خانواده ها برگزار می کنند که در مرحله دوم طرح قرار دارد.
وی در پایان گفت: تلاش بر این است از قابلیت های فعالان اجتماعی برای حل مسائل حوزه خانواده استفاده شود.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.