به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سهمیه سال جاری استان برای ایجاد شغل را 30 هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت که در 6 ماهه نخست امسال همچنین 2 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح های تولیدی در استان مصوب که بخشی از آن ها پرداخت شده و بخش دیگر در مسیر پرداخت است.
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام این که برخی از متقاضیان تسهیلات اشتغالزا طرح خود را به اتمام رسانده و فعالیت شغلی را آغاز کرده اند، گفت: به گواهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران؛ نرخ بیکاری در مازندران با رسیدن به رقم 8.8 درصد؛ کاهش داشته و فضای کسب و کار در استان بهبود یافته است.
اسلامی ماموریت اساسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را تسهیل گری امور در جهت تقویت فضای کار و تلاش و استیفای حقوق دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه استان برشمرد و اظهار داشت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید با اصلاح رویه های دست و پاگیر، بوروکراسی های مخل و اعمال قانون، زمینه شکوفایی تولید و اقتصاد استان را فراهم نماید.
استاندار با تاکید بر این که همه متولیان امر باید اشتغال و تولید را در استان پشتیبانی کنند، افزود: باید برای رشد، بهبود و تعالی مازندران دغدغه داشته باشیم و بحمدالله مسیر گفتگو و شناسایی مشکلات در استان باز شده است.
رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بر اعتبار سنجی درست و دقیق از تولیدکنندگان واقعی برای مقابله با سودجویان تاکید کرد و گفت: وظیفه این شورا، دست گیری و حمایت از تولیدکنندگان واقعی است و باید دست دلالان از بازار قطع شود.
مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به ضرورت نظارت بر استفاده از دلار دولتی در فرآیند تولید، افزود: مسیرهایی که موجبات سودجویی برخی را در این حوزه ها فراهم می آورد باید بسته شود و با سودجویان در بازار برخورد قاطع صورت گیرد.
اسلامی با بیان این که در استقرار واحدها در شهرک های صنعتی باید رویه منطقی، علمی و پابرجا حاکم باشد و صنایع بر اساس زوم بندی استقرار پیدا کنند، تاکید کرد: سلامت و امنیت غذایی برای ما یک اولویت اساسی است و نباید این مساله مهم و اساسی در نحوه استقرار واحدها به هیچ وجه به مخاطره بیفتد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.