میزان خسارت سیل اخیر در شهرستان های مختلف شرق استان مازندران در بهشهر، نکا و گلوگاه بیش از 33 میلیارد و  500 میلیون تومان در حوزه های مختلف تاسیسات برق، آب، گاز، منازل مسکونی، دام و طیور، باغات ، راه و جاده برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از شرق مازندران، سیل روزهای 12 و 13 مهرماه امسال به تاسیسات مختلف زیرساختی و جاده ای و بخش هایی از کشاورزی و بخش عمده ای از مسکن شهری و روستایی شرق مازندران وارد کرد.

براساس این گزارش و بنابر اعلام فرمانداران شرق مازندران، حدود 700 واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های نکا و گلوگاه خسارت دیده است.

فرماندار نکا با اشاره به خسارت های مختلف وارد شده به بخش مسکن این شهرستان در سیل اخیر اظهار کرد: 607 واحد مسکونی شهری و روستایی شامل 402 مسکن روستایی و 205 مسکن شهری نکا بین 5 تا 100 درصد خسارت دید.

عبدالجواد توحیدی مقدم به خبرنگار ایلنا گفت: در مجموع بیش از 4 میلیارد تومان به مسکن شهری و روستایی نکا در سیلاب اخیر خسارت وارد شد.

وی کل خسارت وارد شده به بخش های مختلف این شهرستان را بیش از 19 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این خسارت ها در بخش های مختلف تاسیسات برق، آب، گاز، منازل مسکونی، دام و طیور، باغات ، راه و جاده بوده است.

فرماندار گلوگاه هم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: همه اعضای ستاد مدیریت بحران در شهرستان گلوگاه برای این سیل بسیج شدند اما حجم خرابی های ناشی از این سیل بقدری بود که مردم در بخش مسکن روستایی با مشکل مواجه شدند.

محمدرضا تباکی با اشاره به خسارت های وارد شده در بخش مسکن گفت: به 95 مسکن شهری و روستایی گلوگاه بین 30 تا 50 درصد خسارت وارد شده است که 45 نفر در بخش شهری و 50 مسکن روستایی بوده است.

وی با اشاره به خسارت بیش از 12 میلیارد تومانی به شهرستان نکا در سیل اخیر، بیشترین خسارت وارد شده را خسارت به دیوار حفاظتی رودخانه مشی گلوگاه عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن در بخش های مختلف ساختمان های ورزشی، کشاورزی، آب و فاضلاب روستایی و شبکه های آب، ترانس برق و شبکه های برق رسانی، جاده بین مزارع، راهها و صنایع و صنوف این شهرستان خسارت وارد شده است.

هادی خنجری فرماندار بهشهر هم خسارت وارد شده به شهرستان بهشهر را در سیل اخیر 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان بیان کرد و گفت: وقوع سیل در مناطق مختلف بهشهر، منجر به خسارت به بخش راه، حمل و نقل، جاده های روستایی، آبگرفتگی معابر و جاده ها و ... شد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.