ثبت اطلاعات کالاهای دخانی و اخذ کد رهگیری با هدف شناسه دار کردن آنها از ابتدای امسال در چارچوب اجرای درست قانون مبارزه با قاچاق کالا الزامی شد.
دستگاههای نظارتی هشدار داده اند که پس از سپری شدن مهلت مقرر برای این کار، با افرادی که مبادرت به نگهداری و یا فروش کالاها بدون این کد بکنند، برخورد می شود .
ابراهیم یعقوبی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : عاملان توزیع استانی و شهرستانی کالاهای دخانی می بایست مشخصات مربوط به این کالاها همچون نوع و تعداد آنها در سامانه جامع ثبت کنند و کد رهگیری بگیرند.
وی افزود: توزیع کنندگان و فروشندگان کالاهای دخانی به نشانی اینترنتی www.nwms.ir مراجعه و اطلاعات مورد نیاز در خصوص تعداد و نوع کالای دخانی موجود در مجموعه خود را ثبت کنند و کد رهگیری بگیرند .
معاون سازمان صنعت مازندران دریافت کد رهگیری کالاهای دخانی را عاملی برای شناسایی موارد تخلف و توزیع خارج از شبکه (قاچاق ) این کالاها دانست و گفت: در صورت عدم انجام این طرح از سوی توزیع کنندگان و فروشندگان، کالاهای کشف شده به عنوان کالای قاچاق شناخته و قوانین برخورد با کالاهای قاچاق در مورد آنها اجرا می شود .
براساس اعلام سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران 2 عامل توزیع استانی و 180 عامل توزیع شهرستانی کالاهای دخانی با مجوز اتحادیه دخانیات مازندران فعالیت می کنند .
قانون تمامی توزیع کنندگان کالاها تولید داخل و وارداتی را ملزم به دریافت کد رهگیری کرده است تا از این طریق سلامت و اصالت کالا قابل بررسی باشد. این ماموریت بر اساس ماده 13 قانون بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاهها و در راس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.
اجرای کد رهگیری برای کالاهای دخانی به این معناست که یک پاکت سیگار در همه مراحل تولید و توزیع قابل رصد خواهد بود و دستگاههای نظارتی به صورت برخط می توانند سطح بازار را رصد کنند.
با اجرای این طرح انتظار می رود میزان قاچاق کاهش یابد.
مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران نیز در خصوص کشف کالاهای دخانی قاچاق در این استان گفت : در 6 ماهه نخست امسال 68 واحد توزیع کننده کالای دخانی قاچاق در مازندران شناسایی شد.
حسین اصغرزاده ارزش ریالی کالاهای دخانی کشف شده را 768 میلیون ریال اعلام کرد.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.