نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، دام، طیور و شیلات عصر امروز سه شنبه در آیینی با حضور مسولان در ساری گشایش یافت .

به گزارش ایلنا از ساری،عزیزالله شهیدی فر در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: مازندران با تولید 75 نوع محصول زراعی و باغی ، استان سرآمد تولید محصولات کشاورزی در کشور است .

وی افزود : این استان در تولید 22 قلم محصول کشاورزی ، شیلات ، دام ،طیور و باغی جایگاه اول تا سوم کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران برندسازی برخی محصولات کشاورزی و شیلاتی مازندران را به عنوان هدف پیش روی استان برشمرد و گفت: با برندسازی محصولات اقتصادی و استراتژیک مازندران به دنبال بسترسازی برای گسترش صادرات و اشتعالزایی هستیم .

وی افزود : در گام اول برندسازی چند محصول کشاورزی و شیلاتی مازندران مورد نظر قرار گرفته است .

شهیدی فر از مرکبات ، کیوی ، برنج ،گل و گیاه به عنوان محصولات مازندران نام برد و ادامه داد: با برندسازی آنها گام برداشتن در مسیر توسعه صادرات را آغاز کردیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: 460 هزار هکتار زمین کشاورزی اعم از زراعی و باغی در مازندران وجود دارد که سالانه 72 نوع محصول در آن تولید می شود .

وی با اعلام اینکه سال گذشته 80 هزار تن کیوی به خارج از کشور صادر کرده ایم که از این میزان 65 درصد تولیدات مربوط به استان مازندران بوده همچنین از صادرات 24 هزار تن مرکبات نیز از استان مازندران صادر شده است.

شهیدی فر با بیان اینکه بیش از 45 درصد تولید برنج کشور در استان مازندران است، افزود: دو هزار تن کیوی نیز در چند ماه گذشته صادر شده است.

در نمایشگاه بین المللی کشاورزی مازندران  50 شرکت  داخلی فعال‌ در عرصه های کشاورزی ، شیلات و دام سرمایه گذاران بخش کشاورزی از 15 شرکت روسیه ، بلغارستان و لهستان  نیز حضور دارند .

شرکت کنندگان این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش بنیان ،تولید و اشتغال بخش های کشاورزی ،شرکت های دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار هستند.

شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری نوین ، کشاورزی مکانیزه و ارگانیک و صنایع تبدیلی را هم عرضه کردند .

این نمایشگاه تا ششم مهر در محل مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.