به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین گشایش این نمایشگاه گفت : مازندران با تولید 75 نوع محصول زراعی و باغی ، استان سرآمد تولید محصولات کشاورزی در کشور است .
عزیزالله شهیدی فر افزود : این استان در تولید 22 قلم محصول کشاورزی ، شیلات ، دام ،طیور و باغی جایگاه اول تا سوم کشور را دارد .
وی برندسازی برخی محصولات کشاورزی و شیلاتی مازندران را به عنوان هدف پیش روی استان برشمرد و ادامه داد : با برندسازی محصولات اقتصادی و استراتژیک مازندران به دنبال بسترسازی برای گسترش صادرات و اشتعالزایی هستیم .
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: در گام اول برندسازی چند محصول کشاورزی و شیلاتی مازندران مورد نظر قرار گرفته است .
وی از مرکبات ، کیوی ، برنج ،گل و گیاه به عنوان محصولات مازندران نام برد و گفت که با برندسازی آنها گام برداشتن در مسیر توسعه صادرات را آغاز کردیم .
در نمایشگاه بین المللی کشاورزی مازندران 50 شرکت داخلی فعال‌ در عرصه های کشاورزی ، شیلات و دام سرمایه گذاران بخش کشاورزی از 15 شرکت روسیه ، بلغارستان و لهستان نیز حضور دارند .
شرکت کنندگان این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش بنیان ،تولید و اشتغال بخش های کشاورزی ،شرکت های دانشگاهی و تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذار هستند.
شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری نوین ، کشاورزی مکانیزه و ارگانیک و صنایع تبدیلی را هم عرضه کردند .
این نمایشگاه تا ششم مهر در محل مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست.
460هزار هکتار زمین کشاورزی اعم از زراعی و باغی در مازندران وجود دارد که سالانه 72 نوع محصول در آن تولید می شود .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.