به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس نوبخت روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل نوشهر بدون اعلام تعداد نفرات غرق شده در استان های شمالی تصریح کرد: امسال در مازندران 47 نفر در دریا غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش یافت.
طرح سالمسازی دریا در سواحل مازندران همه ساله از اول خرداد آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.
طرح دریا از ساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 18 ادامه داشت، ضمن اینکه امسال حدود 900 ناجی غریق در داخل و خارج از طرح سالم سازی به حادثه دیدگان دریا خدمات رسانی کردند.
نوبخت با اشاره به غرق شدن 262 نفر در دریای خزر در سال 92 اظهار داشت: تعداد تلفات انسانی هر سال در حال کاهش است ولی باید با افزایش زیرساخت های لازم در سواحل و نظارت بیش از پیش در سال آینده غرق شدن در دریا کاهش چشمگیری داشته باشد.
مسئول تیم بازرسی وزارت کشور در حوزه طرح سالمسازی دریا گفت: حدود 6هزار نفر نیز امسال با تلاش نیروهای ستاد ساماندهی سواحل از جمله ناجیان و هلال احمر از مرگ نجات یافتند که بیانگر حجم بالای حضور گردشگران در سواحل مازندران است.
وی همچنین از اختصاص 18 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سواحل کشور از سال 93 تا امسال خبر داد و افزود: این اعتبارات در حوزه های خرید تجهیزات همچون جت اسکی، قایق و وسایل امداد و نجات، ایجاد زیرساخت های لازم از جمله سرویس های بهداشتی، سکو و زیبا سازی سواحل، تامین هزینه های جاری و فعالیت های فرهنگی هزینه شده است.
وی با توجه به استقبال بیش از پیش مردم و گردشگران از سواحل دریاهای کشور گفت: تعداد شناگاه های کشور در سواحل شمالی و جنوبی کشور جوابگو نیست و باید افزایش کمی و کیفی یابد.
نوبخت با اشاره به اختصاص ردیف بودجه در این زمینه در بودجه سال 97 خواستار افزایش اعتبارات برای تامین زیر ساخت های لازم برای جذب بخش خصوصی برای احداث شناگاه های جدید و ارتقای کیفی شناگاه های موجود کشور از درجه سه به درجه 2 و یک شد.
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به حضور روزافزون گردشگران در این شهرستان افزود: زیر ساخت ها و اعتبارات شهرستان نوشهر پاسخگوی این تعداد از گردشگران که سال به سال به تعداد آن افزوده می شود، نیست.
عبدالصمد صفرنژاد خواستار نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان گردشگر پذیر با بیش از 60 کیلومتر ساحل برای تامین امکانات رفاهی و امداد و نجات شد.
وی به افزایش آزاد سازی سواحل نوشهر به 30 کیلومتر تا چند ماه دیگر اشاره کرد و افزود: باید برای این سواحل آزاد شده نیز امکانات و زیر ساخت های لازم همچون شناگاه ها و ناجی غریق در سال آینده دیده شود و این نیازمند اعتبارات لازم و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
امسال در 95 نقطه از 338 کیلومتر ساحل مازندران در دریای خزر با حضور ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر طرح سالم سازی دریا اجرا شد.
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.