به گزارش خبرنگار ایرنا، سامانه پایش ناوگان دانش آموزی یا سپند امسال برای نخستین بار راه اندازی شده تا به صورت نظام مند والدین و دانش آموزان بتوانند روند انتخاب سرویس مدارس را انجام دهند.
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، در این سامانه اعتبار سنجی رانندگان خودروهای سرویس مدارس به صورت آنلاین انجام می شود.
همچنین برخی از والدین دانش آموزان مازندرانی به خبرنگار ایرنا گفتند که در روزهای اخیر سامانه سپند حتی برای مناطقی که قابل دسترسی بود، چندین نوبت قطع شد و برای برخی قابل دسترسی نیست.
رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران با تایید تعریف نشدن 9 منطقه استان در سامانه سپند، این مناطق را لاریجان آمل ، کجور نوشهر ، بلده نور ، بندپی شرقی و بند پی غربی بابل ، بهنمیر در بابلسر، چمستان در نور ، چهاردانگه و دودانگه در ساری اعلام کرد.
محسن یزدانیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که هیچ اقدامی در استان برای اتصال این مناطق به سامانه سپند انجام نشده برای این که سامانه به صورت متمرکز از سوی وزارت آموزش و پرورش کنترل و مدیریت می شود و برای دسترسی هر ناحیه از سامانه باید وزارتخانه آن را تایید و مجوز صادر کند.
وی با بیان اینکه تاکنون مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش شده است ، افزود: خانواده ها از این بابت نگرانی نداشته باشند زیرا در مدتی کوتاه دسترسی این مناطق هم ممکن می شود.
رئیس انجمن اولیا و مربیان مازندران همچنین تاکید کرد: بر اساس برنامه زمان بندی، خانواده ها تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا برای دانش اموزان خود در سامانه سرویس مدارس ثبت نام کنند.
امسال برای نخستین بار استفاده از سرویس ایاب و ذهاب مدارس توسط دانش آموزان مشروط به ثبت اسم مدرسه، اولیای دانش آموز، راننده سرویس و شرکت اداره کننده سرویس ها به صورت یکپارچه در سامانه کشوری سپند شد.
سرویس هایی که نامشان در این سامانه ثبت نشده و مورد تایید سازمان حمل و نقل نباشند، نمی توانند به عنوان سرویس مدارس به کار گرفته شوند.
همچنین سرویس های مدارس اعم از شخصی و عمومی باید مجوز خدمات سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی را از سازمان حمل و نقل داشته باشند، در غیر این صورت فعالیت آنها غیر قانونی تلقی می شود.
تعیین نرخ سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان بر اساس کارگروه ماده 18 متشکل از نماینده آموزش و پرورش، پلیس راهور، انجمن اولیا، شهرداری(در مناطق روستایی دهیاری ها)، نماینده فرمانداری، سازمان حمل و نقل و نماینده مدیران مدارس انجام می شود.
بر اساس آمار سال گذشته حدود 40 هزار دانش آموز استان مازندران مسیر خانه تا مدرسه را با سرویس های مجاز طی کردند که شامل فقط 10 درصد از کل دانش آموزان استان بود.
استان مازندران دارای چهار هزار و 200 مدرسه است که تا کنون بیش از 530 هزار دانش آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.