به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین افتتاح این مدارس امروز همزمان با مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار مازندران در بابلسر برگزار شد.
بر اساس اعلام مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران، برای احداث و نوسازی و تجهیز این مدارس که بیش از 25 هزار متر مربع زیربنا دارند، بیش از 30 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی، بنیاد برکت و افراد نیکوکار هزینه شد.
دبیرستان بنیاد برکت امام خمینی در تیرتاش گلوگاه، مدرسه شهید رزاقی تنکابن، سالن ورزشی شهدای دزدک نوشهر و مدرسه شهید سلیمی چالوس از واحدهای آموزشی جدیدی هستند که طی 6 ماه نخست امسال تکمیل و نوسازی شدند.
نوسازی مدارس مازندران یکی از دغدغه های جدی محسوب می شود و بر اساس اعلام آموزش و پرورش 32 درصد از بیش از 21 هزار کلاس درس مدارس استان تخریبی یا فرسوده است که نیاز به بازسازی دارد و 7 درصد از کلاس ها درس موجود هم نیازمند مقاوم سازی است.
آموزش و پرورش مازندران اوایل سال جاری اعلام کرده بود از مجموع 6 هزار و 826 کلاس درس تخریبی مدارس استان 2هزار و 800 کلاس مقاوم سازی شده و حدود چهار هزار کلاس همچنان تخریبی است.
استان مازندران در مجموع چهار هزار و 200 مدرسه با بیش از 23 هزار کلاس درس دارد که از این تعداد حدود 2 هزار کلاس درس مربوط به مقطع پیش دبستانی است.
بر اساس آخرین برآورد ها 531 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در مدارس مازندران آغاز کردند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.