به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم به صورت متمرکز و تجمع بزرگ در سوگ سالار و سرور شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) و 72 تن از یاران با وفایش در چهار میدان 17 شهریور خیابان 17 شهریور در مرکزشهر آمل ، با حضور دسته جات سینه زنی و هیات های مذهبی و با ذکر مداحی و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان همراه بود.
دراین تجمع بصیرتی، نواهای مشترک ' لبیک یا حسین' ، لبیک یا ابوالفضل(ع)، لبیک یا علی(ع) و لبیک یا زهرا(س) از مردم مومن و موحد آمل در هفتمین روز از ماه محرم رنگ و بوی معنویت به این مکان بخشیده بود.
در این آیین معنوی مداحان اهل بیت در سوگ شهدای کربلا مرثیه خواندند و شور و حال خاصی به این اجتماع حسینیان بخشیدند.
حضور عاشورایی و حسینی جوانان در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که سراپا سیاهپوش در این اجتماع شرکت کرده بودند شکوه و جلال این آیین را دو چندان کرده بود.
در آغاز این آیین هیات های عزاداری ازجمله شورای اسلامی شهر، شهرداری آمل وسازمان های وابسته، نیروی انتظامی، هیات های دانش آموزی شهرستان آمل با مرثیه خوانی و زنجیر زنی از نقاط این شهر وارد میدان وخیابان 17شهریور شدند و پس از استقرار دستجات مراسم زنجیرزنی و سینه زنی اجرا شد.
هدف از این آیین معنوی انسجام بخشیدن به عزاداری های امام حسین(ع)، انتقال ارزش های دینی به نسل جوان و عرض ارادت به سیدالشهدا(ع) در شهرستان آمل بود.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.