به گزارش ایرنا، علی مهرآبادی روز دوشنبه به خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: این پویش دوستدار محیط زیست از شهروندان درخواست می کند که با رعایت اصول پنجگانه بهداشتی، از تولید پسماندهای نامناسب خودداری کنند.
وی افزود: اصول پنجگانه شامل اجتناب از توزیع نوشیدنی های گرم در ظرف های پلاستیکی یکبار مصرف، نظارت بر پاکسازی حریم ایستگاه های صلواتی از زباله و ظرف های مصرفی، حضور فیزیکی و نظارت فعالان زیست محیطی بر روند اجرای اصول بهداشتی و زیستی محیطی در ایستگاه های صلواتی، جلوگیری از سد معبر در زمان های پر رفت و آمد و رعایت مسائل بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی است.
معاون خدمات شهری شهرداری آران و بیدگل اضافه کرد: ایستگاه های صلواتی که در این پویش اصول مورد نظر را رعایت کنند، پس از ارزیابی انجمن حافظان محیط زیست از سوی شهرداری تقدیر خواهند شد.
وی با اشاره به ساماندهی ایستگاه های صلواتی بیان کرد: نزدیک به 80 درصد از ایستگاه ها اقدام به دریافت مجوزهای لازم از شهرداری آران و بیدگل کردند.
مهرآبادی هدف از اجرای طرح ساماندهی ایستگاه های صلواتی را ارتقای خدمت رسانی به شهروندان، عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز مسائل و مشکلاتی مانند ترافیک شهری در آران و بیدگل عنوان کرد و افزود: 12 ایستگاه مجوز دریافت کردند و از فعالیت 2 ایستگاه هم به علت نداشتن مجوزهای لازم جلوگیری شد.
وی در ادامه به نصب 10 نماد هنری ویژه آیین های عزاداری محرم در سطح شهر آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این نمادها از سوی هنرمندان کشوری و با دیدی ظریف از ماه عزای امام حسین (ع) طراحی و ساخته شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 120 هیات مذهبی در قالب دسته های سقایی، سینه زنی، زنجیر زنی و سنج زنی آئین سوگواری ایام شهادت امام حسین (ع) در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.
آران و بیدگل، میزبان آستان مقدس امامزاده محمد هلال فرزند بلافصل امام علی ابن ابیطالب (ع) با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.