به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین نمادین واگذاری این تعداد سند امروز شنبه با حضور محمد سعید کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور ، استاندار مازندران و جمعی از مدیران استانی و محلی در روستای ' جامخانه ' از بخش مرکزی میاندورود برگزار شد.
در این مراسم به نیت 14معصوم ،14 نفر از خانواده های کم درآمد و مستضعف که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار داشتند، اسناد و املاک خود را به صورت رایگان از رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تحویل گرفتند.
زمین های بنیاد علوی زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.
بنیاد علوی آذر ماه سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.
بر اساس مقرراتی که در اواخر سال 91 مصوب شد ، اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، رایگان صادر می شود .
بر اساس این مقررات، صدور سند برای واحدهای مسکونی این دسته از افراد در مناطق روستائی تا سقف 400 متر مربع و در مناطق شهری نیز تا سقف 250 مترمربع رایگان است.
همچنین صدور اسناد برای واحدهای تجاری روستائی و شهری تا سقف 25 مترمربع ، برای اراضی زراعی و باغی روستائی تا سقف 2 هزار و 500 متر مربع و زمین های زراعی و باغی شهری تا سقف یکهزار و 500 متر مربع و برای سایر کاربری ها تا سقف 100 مترمربع رایگان خواهد بود.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.