محمد بطحایی روز پنجشنبه در همایش فرهنگیان شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت دراردوگاه شهید رسولی نوشهر، سنجش صلاحیت و شایستگی مدیران مدارس و افزایش دامنه انتخاب آن ها، کنترل مدارس دولتی براساس متغیرها و تفویض اختیار به مدارس را از مهم ترین راهبرد دولت در آموزش و پرورش بیان کرد که امسال به صورت آزمایشی اجرا می شود.
وی اظهار داشت: اجرای این برنامه ها مبتنی بر طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش است و شاید در نخستین گام خطاهایی هم صورت بگیرد اما برای برون رفت از مشکلات مزمن پیش روی عرصه تعلیم و تربیت که بیش از سه دهه آموزش و پرورش با آن دست به گریبان است باید این برنامه ها اجرایی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ نکته دیگر آنکه در این برنامه ها پیش بینی شده حدود 2ساعت از برنامه درسی را در اختیار مدارس و معلمان قرار گیرد به نحوی که مدرسه و معلم بتواند محتوا تهیه کند و به شیوه کاملا سنجیده برنامه ها را برگزار نماید.
بطحایی با اشاره به قدمت بیش از 100 ساله آموزش و پرورش رسمی در کشور افزود:‌ در هیچ کشوری غیر از ایران آموزش و پرورش رسمی با چنین سابقه و پیشینه کهنی وجود ندارد و هر چند از بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون خدمات خوبی از لحاظ کمی و کیفی در آموزش و پرورش ارائه شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب خیلی فاصله وجود دارد.
وی گفت: امروز قطار توسعه آموزش و پرورش با موانع و مشکلات فراوانی همراه بوده و از معیشت معلمان گرفته تا فضاهای آموزشی، دسترسی به امکانات آموزشی، فضاهای تربیتی وچنین مشکلاتی مساله ساز شده دولت هم بدون همراهی و همکاری مردم و دیگر دستگاه ها نمی تواند این مشکلات را حل کند.
وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف افزود:‌ حدود 99 درصد بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنانش می شود و با وضع موجود نمی توان در بخش های کمی و کیفی سازی برنامه ریزی کرد.
بطحایی ابراز امیدواری کرد که بتوان برنامه های آموزش و پرورش را امسال عملیاتی کرد و درپی آن گام های موثری برای تحقق شاخصه های طرح تحول سند بنیاد نظام آموزشی برداشت.
درپایان این همایش با اهدای لوح سپاس از تعدادی از نفرات برتر کنکور سراسری و دانش آموزان منتخب تیم ملی المپیاد ریاضی استان مازندران تجلیل شد.
شرکت در نشست تخصصی شورای آموزش و پرورش استان مازندران و نیز بهره برداری از یک طرح ورزشی از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیرآموزش وپرورش به شهرستان های نوشهر و چالوس اعلام شد.
امسال همزمان با آغاز تحصیلی سال جدید بیش از 14 میلیون دانش آموز در سطح کشور راهی کلاس های درس می شوند.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.