به گزارش خبرنگار ایرنا، این روستاها شامل چشمه جن، زرین چغا شهید جابری، زرین چغا بالا، زرین چغا پایین، چشمه چراغعلی، دره جن، هزار منی، مرادآباد، گاپت، شترمل پایین، شتر مل بالا، سول مرجان، چشمه صالح و چشمه بید هستند.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان در آیین بهره برداری از این طرح ها، اظهار داشت: عملیات گازرسانی به این روستاها شامل طراحی، تامین کالا، اجرای عملیات گازرسانی، خطوط انتقال، تغذیه، شبکه، نصب انشعاب و ابنیه فنی بوده است.
غلامرضا لطفعلیان با اشاره به بهره مندی 300 خانوار روستایی از نعمت گاز با اجرای این طرح، عنوان کرد: برای گازرسانی به این روستاها اعتباری بالغ بر 86 میلیارد ریال صرف شده و فاز دوم عملیات گازرسانی به سایر روستاهای این منطقه نیز ظرف دو ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی افزود: امروز همزمان با این روستاها یک شهر، 204 روستا و 42 واحد صنعتی استان با صرف اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان به صورت همزمان از نعمت گاز بهره مند شده اند.
فرماندار سلسله نیز در این آیین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: خوشبختانه به رغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، دولت تدبیر و امید همواره نگاه ویژه ای به مناطق محروم داشته است و امروز فاز اول عملیات گازرسانی به این روستاها با اعتباری بیش از هشت میلیارد و 600 میلیون تومان انجام شده که اقدام بسیار بزرگ و ارزنده ای از سوی شرکت گاز لرستان بوده است.
شریف خسروی با اشاره به اینکه اقتصاد منطقه بسطام مبتنی بر دامپروری است، افزود: خوشبختانه در نشستی که اخیرا با معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد شهرستان سلسله به عنوان پایلوت به نژادی دام کشور انتخاب گردید که با توجه به اقتصاد این منطقه اجرای چنین طرحی می تواند تحول بزرگی در معیشت روستاهای این منطقه ایجاد نماید.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح که به زودی آغاز خواهد شد 300 درصد افزایش بهره وری در بخش دام شهرستان خواهیم داشت که می تواند رونق تولید و اشتغال مردم منطقه را به همراه داشته باشد.
فرماندار سلسله عنوان کرد: همچنین تسهیلات عشایری و روستایی با نرخ 6 درصد به روستاییان ارائه داده می شود که در ارائه این تسهیلات هیچگونه محدودیتی وجود ندارد البته به شرطی که طرح های خوبی ارائه داده شود.
وی با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل روستایی، تصریح کرد: همچنین در این طرح تسهیلات با نرخ چهار درصد تا سقف 2 میلیارد ریال به روستاییان ارائه می شود که امیدواریم تمامی این طرح ها بتواند تحول خوبی در رونق اشتغال و تولید شهرستان ایجاد کند.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.