به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن جلسات کتابخانه عمومی ابوریحان شهرستان با بیان اینکه دنیا به شدت در حال تغییر و دگرگونی است و ما هم از این دگرگونی بی تاثیر نخواهیم بود، اظهار داشت: جامعه ما نیز در بسیاری از موارد فرهنگی که کارکرد آنها منسوخ شده است نیازمند تغییر است که این امر با تلاش دستگاه های فرهنگی قابل تحقق است.
وی افزود: یک بخش از این دگرگونی مانند فضای مجازی ساختار فیزیکی و ملموس دارد اما باید توجه داشت که خیلی از تحولات در حوزه های مختلف در حال رخ دادن است که به دلیل اینکه جز دغدغه های ما نیست برای ما چندان ملموس نیستند.
خسروی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شیرازه فرهنگ جامعه را حفظ کنیم ناگزیر به تقویت دستگاه های فرهنگی مانند کتابخانه ها و به روز شدن آن ها خواهیم بود به طور مثال از زمان تالیف تا چاپ یک کتاب چندین سال طول می کشد در حالی که طی این زمان ذائقه ها تغییر کرده اند.
فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه کتابخوانی و سرانه مطالعاتی شهرستان باید منطبق و هم راستا با طبقه فرهنگی و بر اساس قابلیت های منطقه ای شهرستان باشد، افزود: ما نیاز داریم که در اولویت های خود هدف گذاری کنیم و مطالعاتمان به صورت جهت دار صورت پذیرد.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.