به گزارش ایرنا ،هوشنگ عشایری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کل بافت های هدف بازآفرینی کشور 2 هزار و 700 محله در 543 شهر است.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه بازآفرینی یکهزار و 334 محله در محدوده 66 هزار هکتار اراضی شهری با 10میلیون نفر جمعیت هدفگذاری شده است.
وی ورود و مشارکت عمومی مردم محله در اجرای این طرح را بسیارمهم دانست و گفت: توسعه محله با مشارکت مردم و حضور اهالی محل با ایجاد اعتماد عمومی جذب می شود.
عشایری با تاکید بر اطلاع رسانی و همکاری رسانه ها برای جلب اعتماد عومی در این طرح افزود: در این برنامه سالانه 200 هزار واحد با طول دوره ساخت 2 سال احداث خواهد شد.
وی همچنین در خصوص عدم همکاری دستگاههای دولتی در واگذاری زمین تصریح کرد: مدیران احساس می کنند واگذاری اراضی برای اجرای طرحی خارج از برنامه های مرتبط با دستگاه خود، نقطه ضعف آنان تلقی می شود.
وی گفت: به همین دلیل، قانون سازمان ثبت اسناد و املاک را ملزم کرده بر حسب خواسته ستاد بازآفرینی زمین را بنام وزارت راه و شهرسازی کرده و شهرداری ها نیز موظف هستند این اراضی دولتی را شناسایی کرده و اطلاعات آن را در اختیار دبیرخانه ستاد قرار دهند.
با گذشت حدود 50 روز از آغاز اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری پایدار، تاکنون 40 هزار واحد در کشور وارد فاز اجرایی شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.