به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نهاوندیان روز دوشنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد افزود: افرادی که به مصاف چالش ها می روند هنر تبدیل تهدید به فرصت را دارند البته شرایط اقتصادی کشور ویژه است اما ما هم مردان و زنان ویژه ای داریم که می توانند شرایط را به فرصت تبدیل کنند.
وی تصریح کرد: پس از سال ها نرخ منفی رشد سرمایه گذاری در اقتصاد ایران سال 1396 شاهد نرخ مثبت شدیم و بی سبب نیست که بدخواهان ایران قصد اختلال در حرکت رو به رشد کشور را دارند.
معاون اقتصادی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مسولان نظام می دانند چه کنند، گفت: نکته کلیدی در سیاست های ارزی که به دلیل شرایط ویژه اتخاد شده، حمایت از تولید داخلی است.
وی افزود: برای ایجاد بازار مساعد برای تولید کننده داخلی واردات برخی کالاها ممنوع اعلام شده است.
نهاوندیان از برداشتن محدودیت تولیدات صادراتی به غیر از فولاد و پتروشیمی خبر داد و اظهار داشت: هرجا تولید کننده بازارگشایی کند، کار در اختیار دارد.
وی سیاست دولت را باز گذاشتن دست صادرکننده و حمایت از این قشر عنوان کرد و افزود: فضا برای حمایت از تولید داخلی در بازار داخلی و خارجی فراهم است.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: رویکرد دیگر رقابت دولت و بخش خصوصی است که دولت به این بخش اعتماد کرده و فعالان اقتصادی را از خود می داند.
وی ایجاد فضا برای فعالان اقتصادی را اجماع نظام توصیف کرد و افزود: شرایط ویژه نگاه و استراتژی تازه را عوض نمی کند.
نهاوندیان با اشاره به کاهش تورم از 40 به 10 درصد اظهار داشت: موج سرمایه گذاری ها افزایش یافته است و به دلیل همین حرکت مثبت، آماج بدخواهان قرار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی 800 هزار میلیارد ریال برای تهاتر در نظر گرفته است، افزود: افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در دستور کار است.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی فعال و توانمند نباید معطل سرمایه در گردش باشند، تصریح کرد: سیستم بانکی هم حمایت خوبی داشته است.
وی با بیان انیکه دولت برای رفع نگرانی نوسانات قیمت ارز به میزان کافی ارز تهیه کرده است، گفت: برای حل مشکلات کشور باید التهاب زدایی کنیم و آگاه باشیم موج سازان بیرونی می خواهند توهم التهاب ایجاد کنند.
نهاوندیان با بیان اینکه باید انسجام روزهای دفاع مقدس را ادامه دهیم، افزود: همه در مسایل ملی یک خانواده هستیم و صنعتگران قهرمان حوزه اقتصاد هستند.
وی افزود: اگر رویکرد همدلانه باشد شرایط برای تولید مساعد می شود.
7274/7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.