به گزارش ایرنا محمد علی طهماسبی روز یکشنبه در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی با حضور معاون اقتصادی رییس جمهوری در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: بخش باغبانی کشور حدود ۵۰ میلیون تن تولید دارد و با توجه به کاهش میزان و کیفیت آب محصولات باغبانی مورد اقبال قرار می ‌گیرند.
وی اظهار داشت: ۱۱۰ هزار هکتار زعفران به دلیل کاهش کیفیت آب در کشور داریم و بیش از ۳۵۰ میلیمتر بارش باران در برخی مناطق گزارش شده است.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود 400 اقلیم خرد در کشور افزود: در برخی از زمین های شیبدار آب سبز (آب باران) استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال یافتن زنجیره های تولید است، گفت: با توجه به کوچک بودن اراضی باید کشت در قالب قرارداد انجام شود.
طهماسبی افزود: بازار و بازاریابی ما را آزار می دهد زیرا به دلیل جزیره ای عمل کردن نتوانسته ایم در این زمینه به گروه برسیم.
وی تغییر کاربری را یکی از معضلات بر سر راه سرمایه گذاری دانست و گفت: حمایت از زنجیره های تولید جزو سیاست وزارتخانه است که باید توسط بخش خصوصی انجام شود.
به گزارش ایرنا مسایل بانکی، بیمه و مالیاتی فعالان اقتصادی لرستان فردا در حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری و هیات همراه در پنج کارگروه مالیاتی، بازآفرینی شهری پایدار، تامین اجتماعی، بانکی، ارتقای سیستم های کشت، نگهداری، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی و کارگروه کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان بررسی خواهند شد.
۳۲۱۰/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.