به گزارش ایرنا محمد مسیحی روز یکشنبه در کارگروه مالیاتی فعالان اقتصادی در محل اتاق خرم آباد افزود: با اقدامات انجام شده، فرار مالیاتی بسیاری از این افراد شناسایی و جلوگیری شده است.
وی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی به دنیال شفاف سازی است چراکه این مهم منجر به اخذ عادلانه و منصفانه مالیات از صاحبان کسب و کار می شود.
معاون ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سیاست این سازمان افزایش درآمد از محل فعالیت های کتمان شده و زیرزمینی است تا فشار وارده بر واحدهای تولیدی شناسنامه دار کاهش یابد.
وی گفت: در 2 سال اخیر اقدامات مطلوبی در این راستا انجام شده و با تفویض اختیار به استانها در قالب ماده 167 مالیات های مستقیم، تقسیط و بخشودگی برای رونق تولید در دستور کار بوده است.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز گفت: در شرایط موجود کشور و استان، فعالان اقتصادی دچار مشکلات متعدد در حوزه های مختلف هستند.
محمد خاکی افزود: مشکلات پیش روی این قشر مولد در حال افزایش است که باید اصولی و منطقی برطرف شوند.
وی اظهار داشت: بخش خصوصی هرگز خواستار حذف مالیات یا مطالبات تامین اجتماعی نیست اما باید شرایط کنونی کشور را تمامی نهادها، دستگاه ها و فعالان اقتصادی درک کنند.
وی افزود: فعالان و تولیدکنندگان دخالتی در ایجاد وضعیت فعلی نداشته اند و همه باید برای گذر آنها از مشکلات همکاری کنند.
خاکی گفت: در این راستا همزمان با سفر معاون اقتصادی رییس جمهوری به استان لرستان، کارگروه مالیاتی برگزار شده تا مشکلات فعالان اقتصادی استان به صورت چهره به چهره با مسئولان رسیدگی و برای رفع آنها راهکار ارائه شود.
کارگروه مالیاتی استان لرستان همزمان با سفر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری به لرستان برگزار شده و قرار است فردا دوشنبه نیز کارگروه های بازآفرینی شهری پایدار، تامین اجتماعی، بانکی، ارتقای سیستم های کشت، نگهداری، بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی و کارگروه کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برگزار شود.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.